Gebze'de Çevre Çalışmaları Sürüyor
Banliyö Hattı 7 Ayda 68 Milyon...
Marmaray’ın Gelirleri Banliyö...
Sabiha Gökçen, Gebze-Halkalı...
Banliyö Hattını Bir Haftada...
Marmaray’dan Ücret Noktası Uyarısı
Marmaray Ücretleri İade Edilecek...
Gebze-Halkalı Treni Mesafe...
"Gebze-Halkalı Hattının Çalışmasını...
Gebze-Halkalı Demir Yolu Hattı...
Gebze-Halkalı-Marmaray Seferleri...
B1 Marmaray Halkalı-Gebze...
Halkalı-Gebze Marmaray Hattı...
14 Soruda Halkalı-Gebze Marmaray Hattı
Bakan Gebze-Halkalı Banliyö...
Bakan Turhan Gebze-Halkalı...
Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın...
Gebze-Halkalı Marmaray Hattı Açılıyor
Gebze Halkalı Banliyö Hattı Açıldı
Gebze-Halkalı banliyö hattı açıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ilk sefere katıldı, trenlerin makinist koltuğunda oturdu.
Sözcü'de yer alan habere göre Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmalarından satır başları şu şekilde: İstanbul'un bir ucundan bir ucuna boğazın altından geçen bu hattın ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Gebze Halkalı Banliyö Hattı eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafe iken şimdi 115 dakikaya inerek İstanbullulara 1 saat 10 dakika kazandıracak. İstanbul'un en işlek ve trafik yoğunluğu en çok olan bu hat tek yönde 75 bin, günde ise 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Bir başka ifade ile normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu ulaştıracak. 43 istasyondan oluşuyor Tarihi yarım adanın yükünde ciddi bir azalma bekliyoruz. Bu hatta çalışacak 440 araçtan 300'ünün yani vagonları kastediyorum ülkemizde üretildiler. Buradan bineceksin denizin altından Avrupa'ya eskiden Anadolu yakasında tren hattı Haydarpaşa’ya kadar gidiyordu. Avrupa yakasında Sirkeci, biz Marmaray ile bu iki tren hattını birleştirdik. Yavuz Sultan Selim Köprüsü bünyesinde kuruyoruz. Bunun için adeta sıfırdan yapmışçasına yeniledik, geliştirdik, yeni bir çehreye koyduk. "İstanbul'un raylı sistem uzunluğu 223 km oldu" Yine bu hatla birlikte yüksek hızlı trenlerimiz için artık Pendik son durak olmayacak. Halkalı'ya kadar buradan devam ediyor. Uzun bir hazırlık sürecinin ardından 2009 yılında Marmaray'ı bitirmeyi planladık. Tarihi eserlere gösterdiğimiz hassasiyet sebebiyle maalesef bitmesi 2013 yılına kadar sürdü.
|