İstanbul'un Enflasyonu Açıklandı
Yılsonu Enflasyon Tahmini Değişmedi
Enflasyon Rakamları Açıklandı
İstanbul'un Enflasyonu Açıklandı
Enflasyon Rakamları Açıklandı
Mayıs Ayı Enflasyon Rakamları Açıklandı
Merkez'den Enflasyon Değerlendirmesi
Şimşek: Enflasyon Tek Hane...
Yıl Sonu Enflasyon Beklentisi Düştü
Enflasyon 8 Ay Sonra Ekside
TÜSİAD'dan Merkez'e Enflasyon...
Enflasyon ve İşsizlikte Mülteci...
İşte Yıl Sonu Enflasyon Tahmini
Enflasyon Rakamları Açıklandı
Merkez Bankası Yılın İlk Enflasyon...
'Enflasyon Yüzde 8'i Aşacak'
"Faiz Artırım Hızını Enflasyon...
Avro Bölgesi Enflasyonu Sıfır...
Şimşek'ten Enflasyon Yorumu
2015 Yılı Enflasyonu Yüzde 8,81 Oldu
Merkez Bankası Enflasyonu...
Enflasyonda Rusya Etkisi Yıl...
Kasım Ayı Enflasyon Rakamları Açıklandı
Avro Bölgesi'nde Enflasyon...
Dolar Tahmini Düştü, Enflasyon...
Euro Bölgesi'nde Enflasyon Arttı
Enflasyon Mart Ayında Düştü
2016 yılı Mart ayı enflasyonu yüzde 0,04 düşüş ile beklentilerin altında kaldı. Yurtiçi üretici fiyatları endeksi ise yüzde 0,40 oranında artış gösterdi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı Mart ayı enflasyon rakamlarını açıkladı.
Tüketici fiyat endeksi mart ayında yüzde 0,04 düşerken, yurt içi üretici fiyat endeksi yüzde 0,40 oranında artış gösterdi. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7,46 oldu. TÜFE, 12 aylık ortalamalara göre yüzde 7,96 artış gerçekleşti. Ekonomistlerin TÜFE beklentisi yüzde 0,55 artış olacağı, yıl sonu enflasyonun da yüzde 8,37 düzeyindeydi gerçekleşeceği yönündeydi. Aylık en yüksek artış yüzde 1,21 ile sağlık grubunda gerçekleşti. Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0,87, ulaştırmada yüzde 0,79, lokanta ve otellerde yüzde 0,65 ve ev eşyasında yüzde 0,62 artış gerçekleşti. Aylık en fazla düşüş gösteren grup yüzde 1,53 ile gıda ve alkolsüz içecekler oldu. Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan eğlence ve kültürde yüzde 0,28 ve haberleşmede yüzde 0,10 düşüş gerçekleşti. Yıllık en fazla artış yüzde 12,79 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti. TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 12,39), lokanta ve oteller (yüzde 12,26), ev eşyası (yüzde 11,09), eğlence ve kültür (yüzde 9,60) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır. Aylık en yüksek artış yüzde 0,26 ile TR42 (Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Yalova)’de oldu. İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış yüzde 2,65 ile TRA2 (Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış yüzde 8,66 ile TR62 (Adana, Mersin) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış yüzde 8,69 ile TR31 (İzmir) bölgesinde gerçekleşti. Mart 2016’da endekste kapsanan 417 maddeden 45 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 245 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 127 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti. Yurt içi üretici fiyat endeksi Yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE), 2016 yılı Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 0,40 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 0,75 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,80 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 5,64 artış gösterdi. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yapılan açıklamaya göre, sanayinin dört sektörünün bir önceki aya göre değişimleri madencilik ve taşocakçılığı sektöründe yüzde 0,26 düşüş, imalat sanayi sektöründe yüzde 0,63 artış, elektrik ve gaz sektöründe yüzde 1,80 düşüş ve su sektöründe yüzde 0,06 artış olarak gerçekleşti. En yüksek aylık artış kok ve rafine petrol ürünlerinde gerçekleşti. Bir önceki aya göre endekslerin en fazla artış gösterdiği alt sektörler kok ve rafine petrol ürünleri (yüzde 9,31), temel eczacılık ürünleri ve müstahzarları (yüzde 2,95), ana metaller (yüzde 2,17) alt sektörleridir. Buna karşılık ham petrol ve doğal gaz (yüzde -2,28), elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme (yüzde -1,80) ve diğer mamul eşyalar (yüzde -1,02) bir ay önceye göre endekslerin en fazla düştüğü alt sektörler oldu. Ana sanayi gruplarında en yüksek aylık artış dayanıksız tüketim mallarında gerçekleşti. Ana sanayi grupları sınıflamasına göre 2016 yılı Mart ayında en yüksek aylık artış dayanıksız tüketim mallarında ve en yüksek yıllık artış dayanıklı tüketim mallarında gerçekleşti. |