Karadeniz Sahil Yolu, Sakarya'da...
Akhisar Çevre Yolu Açılıyor
Amasya Çevre Yolu Şehir Trafiğini...
Kuzey Marmara Otoyolu için...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Geçiş...
Aydın-Denizli Otoyolu İhalesi Onaylandı
Durdurulan Yeşil Yol’un İkinci...
Otoyol İhalesiyle Kanal İstanbul'un...
Bütçeden Karayollarına Altı...
En Pahalı Çevre Yolunda 2. Etap Başladı
Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında olan ve geçen yıl içerisinde ilk etabı tamamlanarak hizmete açılan ‘Ordu Çevre Yolu'nun ikinci etabında da çalışmalar başladı.
Proje çalışmalarına 2007 yılında başlanılan Ordu Çevre Yolu'nun ihalesi, 553 milyon TL'ye yapılarak temelleri atıldı. Toplam uzunluğu, 21,4 kilometre olan yolun ilk etabını oluşturan 10,4 kilometrelik alanın 500 metrelik bir bölümünde görülen heyelan ise çalışmaları olumsuz yönde etkiledi. Yaklaşık 75 metre uzunluğunda fore kazıkların çakılarak heyelan için önlem alınan Ordu Çevre Yolu'nda maliyet ise 1,9 miyar TL'ye kadar yükseldi. İHA’da yer alan habere göre; birinci etabında, 6,5 kilometre olan 3 çift tüp tünel, 44 metre uzunluğunda 1 köprü, 2 buçuk kilometrelik 5 çift köprü ve 2 tanesi köprülü olmak üzere 6 kavşağın yer aldığı yolun 1. etabı, geçen yıl hizmete açıldı. İlk etabın açılmasıyla 40 dakikalık şehir içi geçişi, 10 dakikaya kadar inerken, sürücüler açısından da konforlu ulaşımın temelleri atılmış oldu. İlk etabı geçtiğimiz yıl tamamlanarak hizmete açılan Ordu Çevre Yolu'nun 2. etabında da çalışmalar yaklaşık 1 yıllık sürenin ardından yeniden başladı. Doğu Karadeniz'i Kafkasya'ya bağlayan Karadeniz Sahil Yolu'nun en önemli etabı olan ve yapımına yaklaşık 9 yıl önce başlanan, kendine özgü coğrafi ve toprak yapısı sebebiyle 1. etabı yaklaşık 2 milyar lira ile Karadeniz Bölgesi'nin en pahalı yatırım olan Ordu Çevre Yolu'nun 2. etabının ise yaklaşık 1 buçuk yıl sonra tamamlanması bekleniyor. |