Sürdürülebilir Tasarım için...
'Turkish Engine Center' Altın...
Bir Gereklilik Olarak Ekolojik Tasarım
EKODesign 2010'da Dünyaca...
En 'Yeşil' Buluşma EKODesign...
EKODesign 2010 Konferansı Gerçekleştirildi
Dünyanın karşı karşıya olduğu “ekolojik kriz”, gözlerin mimarlık alanındaki ekolojik uygulamalara çevrilmesine neden olurken, çalışmalarını son yıllarda özellikle “mimaride sürdürülebilirlik” ve “ekoloji” temalarının üzerine yoğunlaştıran Yapı-Endüstri Merkezi'nin (YEM), bu alandaki en önemli etkinliklerinden biri olan EKODesign 2010 Konferansı bu
Dünyanın karşı karşıya olduğu “ekolojik kriz”, gözlerin
mimarlık alanındaki ekolojik uygulamalara çevrilmesine neden olurken,
çalışmalarını son yıllarda özellikle “mimaride
sürdürülebilirlik” ve “ekoloji” temalarının üzerine
yoğunlaştıran Yapı-Endüstri Merkezi'nin (YEM), bu alandaki en
önemli etkinliklerinden biri olan EKODesign 2010 Konferansı bu
yıl da dikkatleri ekolojinin gerekliliğine çekti. YEM'in Fulya'daki merkezinde
kentsel planlama, mimarlık, yapı malzemesi ve gayrimenkul sektörlerinin
temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen uluslararası toplantıya ilgi
büyüktü. |
-
Bütün tartışılan konular harika. Organizasyona diyecek yok. Fakat rahatsız olduğum bir noktaya değinmek istiyorum. Bu tip seminer ve konferanslar (biraz Amerikan kültürü geleneği kokarak) şirketlerin üstü kapalı gibi görünen ama aleni bir şekilde ürünlerinin reklamlarını yapmak için katıldıkları bir etkinlik gibi duruyor. Yani insan aslında gerçekten herkesin iyiliği için didinen insanlar topluluğu yerine bu konuyu fırsat bilip kendini takım elbiseleriyle ortaya atmış bir takım "pazarlama" müdürleri görüyoruz. Halbuki bu firma mensuplarının sadece kendi ürünlerinden bahsetmeden, bilinçlendirici konuşmalar yapmaları hem niyetin iyiliğini ve güvenilirliğini desteklediği hem de firmayı sadece bir ürün satan şirket olarak değil araştırma geliştirme yapabilen bir bilgi kaynağı olarak da görmemize yarar. Neden geleceğin üniversiteleri ya da kursları özel şirketler tarafından yetiştirilen, piyasayı bilen danışmanlarla işbirliği yapmasın? Bu imajı çizmek, akıllara getirmek yerine sadece isteyenin her yerde bulabileceği ürünlerini tanıtarak siemens de eczacıbaşı da zaman kaybetmiş gibi görünüyor. Bu yorumun yapıcı bir eleştiri olarak algılanmasını ümid ederim. YANITLA