czacıbaşı kuruluşları arasındaki yaratıcılık ve kalite yarışı, bu yıl yine büyük bir mücadeleye sahne oldu. Büyük ödülleri, Eczacıbaşı Menkul Değerler, Eczacıbaşı-Avon ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama'nın kazandığı "Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2002"de, dünyaca ünlü tasarım danışmanı Tom Kelley de "Yaratıcılık Sanatı" temalı özel bir sunum yaptı.
Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde her yıl düzenlenen,"Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2002"de büyük ödülleri, Eczacıbaşı Menkul Değerler, Eczacıbaşı-Avon ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama kazandı.
Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde her yıl düzenlenen, topluluk kuruluşlarındaki "yaratıcı ve yenilikçi" buluş ve uygulamalar ile bütünsel kalite çalışmalarını değerlendirmeyi amaçlayan "Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2002" 17 Aralık tarihinde Swissotel'de gerçekleştirildi.
Eczacıbaşı'nın "Yaratıcılık ve Yenilikçilik Büyük Ödülü", "netmesaj" projesi ile danışmanlık hizmetlerini mobil platforma taşıyarak portföy tavsiyelerini SMS ve e-posta yoluyla yatırımcılara anında ulaştırmaya başlayan Eczacıbaşı Menkul Değerler'in oldu. Proje ekibi, uygulama sayesinde yatırımcılara daha fazla gelir sağladıkları, dolayısıyla kuruluşun gelirlerini de artırdıkları için ödüle değer bulundu.
"Uygulama Geliştirme Büyük Ödülü" ise Eczacıbaşı-Avon ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama kuruluşları arasında paylaşıldı. Her iki proje takımı da, süreçleri hızlandırarak kuruluşlarına önemli oranda tasarruf sağladıkları için ödüllendirildiler. Avon'un projesi, elektronik satış, bilgilendirme, bilgi güncelleme, iletişim ve satış sonrası hizmetleri amaçlayan bir e-dönüşüm uygulaması niteliği taşıyor, Eczacıbaşı İlaç Pazarlama'nın projesi ise, yurtdışı seyahat masraflarını elektronik kart sistemi kullanarak takip etmeye yarıyor.
"Kalite Başarı Ödülü" ise kısa bir süre önce TÜSİAD-KalDer Ulusal Kalite Ödülü İşletme Kategorisi'nde finale kalan Esan Eczacıbaşı Endüstriyel Hammaddeler'e verildi.
"Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2002'nin açık konuşmasını yapan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Yaratıcılık ve Yenilikçilik Ödülleri'ni, tüm çalışanların yaratıcı bir anlayışla kuruluşlarında yenilikler yapmaya yönlenmelerini, bu yöndeki çalışmalara katılmalarını ve böylece görülebilir iyileştirmeler gerçekleştirebilmelerini özendirmek amacıyla oluşturduklarını belirterek, "Şimdi bu öngörülerimizin ne kadar yerinde olduğunu anlayarak kıvanç duyuyoruz. Son yıllardaki başarımızda, çalışanlarımızın yenilikçiliğinin önemli bir payı olduğundan hiçbir kuşkum yok. Aksi takdirde, ekonomimiz birbiri ardına bunalımlara düşerken bizim başarılı olmamız mümkün değildi" dedi.
Bülent Eczacıbaşı'nın konuşmasının ardından, "Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar" dolayısıyla Türkiye'ye gelen ve Amerika'nın dünyaca ünlü tasarım firması İDEO'nun genel müdürü Tom Kelley de "Yenilikçilik Sanatı" temalı özel bir sunum yaptı. Kelley, sayıları 1000'e ulaşan katılımcılara ilginç başarı öykülerini, sıkça yapılan hataları ve alanlarında lider kimi firmaların yaratıcı çalışmalarını eğlenceli anekdotlarla anlatırken, kuruluşlarda yaratıcılığın nasıl geliştirilebileceği konusunda çeşitli öneriler sundu.
"Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar" günü, Tom Kelley'in konuşmasının ardından, "Krizde Marka Yönetimi", "Risk Ortamlarında Finansal Yönetim", "Bilgi Yönetiminde Yenilikçi Uygulamalar", "Krizi Aşmanın Yolu: Müşteri İlişkileri, "Süreç İyileştirme Uygulamaları" ve "İnsan Kaynakları Yönetiminde İyi Uygulama Örnekleri" başlıklı paralel oturumlarla devam etti.
"Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar", ödüllerin sahiplerine verildiği bir törenle son buldu. Eczacıbaşı Topluluğu'na bağlı kuruluşlar iki ayrı kategoride, toplam 11 dalda ödül aldılar. Törende, yaratıcılığı mizahla birleştiren İrfan Sayar'ın "Zihni Sinir Proceleri"nden oluşan kısa film de katılımcılara keyifli dakikalar yaşattı.
Eczacıbaşı Yaratıcılık ve Yenilikçilik Ödülleri 2002
Yaratıcılık ve Yenilikçilik Büyük Ödülü: Eczacıbaşı Menkul Değerler
Eczacıbaşı Menkul Değerler; "Netmesaj" projesi ile, danışmanlık hizmetlerini mobil platforma taşıdı ve portföy tavsiyelerini SMS ve e-posta yoluyla yatırımcılara anında ulaştırmaya başladı. Bu sistem, al/sat tavsiyelerinin gerçekleştirilebilmesi için uygun bir fırsat doğduğunda, çok hızlı ve eş zamanlı olarak müşterilere uyarı mesajı gönderme esasına dayanıyor. Bu sayede yatırımcılara sağlanan getiri ile kuruluşa 2002'nin ilk 6 ayında 124 milyar TL komisyon geliri doğdu.
Yaratıcılık ve Yenilikçilik Başarı Ödülü: Eczacıbaşı Karo Seramik
Eczacıbaşı Karo Seramik, 5x5 mozaik karoya olan talebin hızla artması üzerine mevcut tesis kapasitesini iki katına çıkarma kararı aldı. Proje ekibi, yalnızca mevcut pres üzerinde iyileştirmeler yaparak ve bir pişirim fırını ekleyerek kapasiteyi iki katına çıkarmayı başardı. Üstelik, mevcut İtalyan fırının çok daha gelişmişi olan bu yeni fırın, tamamen tesisin kendi olanaklarıyla gerçekleştirildi. Kapasite artışıyla 1.3 milyon Euro tasarruf sağlandı.
Uygulama Geliştirme Büyük Ödülü: Eczacıbaşı İlaç Pazarlama
Eczacıbaşı İlaç Pazarlama, satış ekibinin yurtiçi seyahat masraflarını elektronik kart sistemi kullanarak takip ediyor. "Harcırah Yönetim Sistemi" projesi, gerekli rapor ve analizlerin elektronik ortamda görülebilmesini sağlarken, harcamalarda yüzde 5 tasarruf edilmesini, gider hesaplamalarında hatasız çalışılmasını, otellerin farklı fiyat uygulamalarını engellemeyi de başarıyor. Sistemin işlediği ilk 5 ayın sonunda elde edilen tasarruf 129 bin dolara ulaştı.
Uygulama Geliştirme Başarı Ödülü: İpek Kağıt
Temizlik kağıtları üreten İpek Kağıt'ın yıllık toplam su tüketimi 1.4 milyon tonu buluyor. Su tüketiminin azaltılmasını hedefleyen bu proje, tek başına tüketimin yüzde 27'sini gerçekleştiren 2 no'lu kağıt makinesi "KM2" üzerinde çalışıldı. Otomasyona geçilerek proses iyileştirildi, su kaybı ortadan kaldırıldı. Tamamen mevcut ekipmanla gerçekleştirilen proje, hem su ve enerji tasarrufu hem de kapasite artışı getirdi ve kuruluşa yıllık 128 bin dolar katkı sağladı.
Yaratıcılık ve Yenilikçilik Teşvik Ödülü: Eczacıbaşı Yapı Gereçleri-Vitra
Tüm dünyada su tasarrufuna yönelik çalışmalar sonucunda klozetlerin temizliğinde kullanılan su miktarı, 16 litreden 6 litreye kadar indirildi. Eczacıbaşı-Vitra, montaj anında adaptörlerin değiştirilmesi ve klozetin emiş yaparak çalışması esasına dayanan bir proje geliştirdi ve dünyada ilk kez, standartların gerektirdiği bütün fonksiyonları yerine getirerek, klozetlerin bir seferdeki su tüketimini 4,5 litreye indirmeyi başardı. Patenti alınan ve TÜBİTAK'tan maddi destek sağlanan bu buluşun Eczacıbaşı-Vitra'ya ciro ve kârlılık açısından önemli katkılar sağlaması bekleniyor.
|