img src="http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/2007\sektorel\53825.jpg"align="left" hspace=5 vspace=5> DuPont 1802'den bu yana, bilimin yeni uygulamalarının öncülerinden biri olarak, tarımdan otomotive, enerjiden elektroniğe ve gıdadan yapıya pek çok farklı alan için önemli bir marka. Firmanın Türkiye merkezi 1992'den bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Sponsor olduğu projelerle sektöre katkıda bulunan DuPont Türkiye, 30. Uluslararası Yapı İstanbul Fuarı kapsamında gerçekleşen Eric Owen Moss konferansının da sponsoruydu. Çeşitli sosyal sorumluluk projelerine de imza atan DuPont Türkiye bu konuda çok mütevazı. Firmanın İş Geliştime ve Pazarlama Müdürü Kemal Özışıkçılar, "Şu anda aslında okullara yönelik bir projemiz var ama biz bunları dile getirmenin doğru olduğunu düşünmüyoruz, çünkü bunlar ticari amaçlarla yapılan çalışmalar değil. Bu konularda oldukça hassasız ve paylaşmak gerektiğini düşünmüyoruz" yorumunu yapıyor. Özışıklar, DuPont Türkiye'den son haberleri ve fuar izlenimlerini www.yapi.com.tr ile paylaştı.
Fuar izlenimlerinizle başlayabiliriz?
Biz Yapı Fuarı'na 2001'den beri katılıyoruz. O zamandan bu yana katılımcı sayısı arttı ve profil çok gelişti. Aslında bizim aradığımız profil Türkiye'yi yönlendiren mimarlar, mühendisler, inşaat ve müteahhitlik firmaları. Bunun yanı sıra son kullanıcı anlamında da fuarın büyük bir önemi var çünkü onların da kullandıkları ürünler hakkında bilgi sahibi olmaları gerekiyor. Biz fuarı çok farklı yönlerden de kullandık. Biliyorsunuz Eric Owen Moss, fuar kapsamında ve DuPont sponsorluğunda bir konferans verdi. Mimarlık öğrencileriyle buluşmak, sektörün duayenleri olan büyük mimarlarımızla konferans yoluyla bir araya gelmek bizim için çok önemli bir yaklaşımdı. Böylece fuara da bir katkımız oldu. Tüm bu aktörleri bir araya getirdiği için bu yıl fuardan çok memnunuz.
Eric Owen Moss'u takip ediyor muydunuz? Sponsorluk kararı almanızdaki etkenler neler?
Aslında biz onu tanımadan o bizi tanıyordu çünkü Owen Moss, DuPont Tyvek ve DuPont Corian ürünlerini ufak çaplı projelerinde kullanmış durumdaydı. Bizim Moss'la tanışmamızsa Wilmington'daki merkezimizde gerçekleşen konferanslar ve onun da katıldığı bir kaç sunum dolayısıyla gerçekleşti. Aramızda zaten bir sıcaklık doğmuştu ve Yapı-Endüstri Merkezi de buna aracı oldu. Moss protest bir mimar, aykırı düşünceleri ve yenilikleri kimsenin aklına gelmeyecek yöntemlerle kullanarak pazara sunabilen ender yaratıcılardan biri. Moss'un tasarım esnekliğinden, DuPont'un yeni ürünlerine olan yakınlığından dolayı da bu sponsorluk girişiminde bulunduk.
Fuar kapsamında tanıttığınız yeni ürünlerinizden de bahsedebilir misiniz?
Aslında bu yıl fuarda DuPont Yapı Çözümleri başlığı altında yaklaşık dokuz ürün sunuyoruz. Bu ürünlerin tamamı farklı kullanım alanlarına sahip, bir kısmı yarı mamül, geri kalanıysa tam mamül olarak son kullanıcıya sunulmuş durumda. Bu ürünlerden en çok bilineni ve en önemlisi hiç kuşkusuz DuPont Tyvek. Sıcak bölgelerde enerji verimliliğini artıran bir ürün olarak mimarlarımızla buluşmuş durumda. Bu ürün yakıt tasarrufu ve özellikle yeşil emisyonların düşürülmesiyle ilgili DuPont için çok büyük bir aşama. Ürünü fuarda mimarlarla ve son kullanıcılarla tanıştırmak bizim için çok önemliydi. Bunu da başardık. Bunun yanı sıra mimarların çok sevdiği bir ürün olan DuPont Corian var. Yüzey malzemesi olarak dünya çapında pazar lideri konumunu koruyan, yüzey malzemelerini dünyaya tanıtan bir ürün. Isıyla şekillendirilmesi ve yekpare özelliğiyle mimarların vazgeçemediği bir ürün olarak yeni renkleriyle standımızda sunuyoruz.
DuPont'un Türkiye'deki imajı sizin istediğiniz şekilde konumlandırılmış durumda mı?
DuPont'u herkes bir dünya devi olarak tanıyor ama markanın son kullanıcılarla ürün bazında tanışması aslında son iki senede gerçekleşti. DuPont'un Türkiye'deki imajı bu gibi fuar etkinlikleri, uluslararası kongrelerdeki sponsorluklar ve son kullanıcılara ulaşmak için kullandığı farklı tanıtımlarla her geçen gün kuvvetleniyor. İstanbul'da iki sene önce UIA Mimarlık Kongresi oldu. DuPont orada da sponsordu. Bu tür organizasyonlarla çalışmalarımız başlamış durumda ama söylediğiniz de doğru. Tanınırlık açısından daha alınacak çok yol var. DuPont'un Türkiye'ye bakış açısı, bölgesel konumu dolayısıyla da çok farklı. Çünkü DuPont Türkiye aynı zamanda Ortadoğu, Kuzey Afrika, Pakistan ve Güney Afrika'nın da şu an merkezi konumunda. Dolayısıyla Türkiye merkezli tanıtım faaliyetlerine daha da fazla yer verilecektir.
Son olarak 'Living Tomorrow-Geleceğin Evi' projesinden bahsedebilir misiniz?
DuPont'un şu anda enerji verimliliği ve global ısınmayı önleyici çözüme yönelik uygulamaları var. 'DuPont Weather and Flexible System' başlığı altındaki uygulamalarıyla sponsor olduğu bir 'Living Tomorrow' evi var. İlki Hollanda'da yapıldı. Şu anda Belçika'da Living Tomorrow 3 adlı eve sponsoruz.
Bu evde ne gibi özellikler var?
Bu evde çok değişik likit kristaller, dışarıda güneşe göre yön değiştirebilen cephe sistemleri, o cephe sistemleri altında kullanılan Tyvek ürünleri var. Ev akıllı bir izolasyon sistemine sahip. Gündüz aldığı sıcaklığı gece eve verebilen bir sistem olan DuPont Energain sistemiyle kuşatılmış durumda. İçeriden kullanılan tüm ergonomik dizaynlar DuPont Corian'la yapıldı. Hatta Zaha Hadid'in de içeride bir mutfak tasarımı var. Hobi odalarında DuPont'un performans materyalleri olarak adlandırdığımız çok yüksek mukavemetli ürünler kullanıldı.
'Geleceğin Evi 4' Türkiye'de olabilir mi?
Önümüzdeki günlerde Türkiye'de bir teknik servis merkezi kurulması düşünülüyor. Şu anda iki tane aday var. Bunun için çok savaşıyoruz. Burada bir teknik servis kurmayı başarabilirsek, DuPont'un Türkiye'ye ve bölgeye yönelik ürünler tasarlamasını sağlayabiliriz. Şayet bunu sağlayabilirsek, o zaman bu ürünlerle birlikte bu evi belki de 'DuPont Tyvek Türkiye' başlığı altında sunabiliriz. Bunun için çalışmalarımız devam ediyor.
|