İMİB Doğaltaş Pazarlama Takımı'nın...
“7 Bölge 7 Orman” Projesinde...
Madencilik Sektörü 2012 İhracat...
ABD'den GSYH için Yeni 'Büyüme' Formülü
'Açgözlülük Varlığını Koruyor'
Adıyaman Mermeri Yurt Dışına...
Tasarım Şart; ama Fark Yaratmak...
İmajını Düzelten Türk Doğaltaş...
Mermer Sektörü Globalleşmeyi...
Madencilik İhracatını En Çok...
"Taşı Yaşatan Tasarımlar"...
Türk Mermeri Milano’da Dile Geldi
''Türkiye'yi Dünyada Doğal...
Sektör, Akademik Dünya ve...
Doğal Taş Sektörü ABD Pazarında Kriz Öncesine Dönmek İstiyor
ABD’ye ihracatını 2008 yılından önce olduğu gibi 400 milyon dolar seviyesinin üzerine çıkartmayı hedefleyen Türk doğal taşçıları, sektörün Amerika kıtasındaki en büyük fuarı Coverings - The Ultimate Tile + Stone Experience’a çıkarma yaptı.
Dünyanın en çok mermer-traverten ihracatı yapan ülkesi olan Türkiye, dünya klasmanında ilk sıraya yerleşmek için işlenmiş doğal taş pazarından daha fazla pay almayı hedefliyor. Dünyada işlenmiş doğal taşın bir numaralı alıcısı olan ABD’ye 2008 yılı krizinden önce 400 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Türk doğal taş sektörü, bu rakamları aşmak için doğal taş sektörünün Amerika kıtasındaki en büyük fuarı olan ve Atlanta’da düzenlenen Coverings - The Ultimate Tile + Stone Experience’e katıldı. Dünya doğal taş sektörünün nabzının tutulduğu Coverings Fuarı’na, İstanbul Maden İhracatçıları Birliği’nin (İMİB) milli katılım organizasyonuyla 17 Türk firması katıldı.
Sektörümüzdeki Çin egemenliğinin kırılması için de bu önemli. Bunun için tasarıma daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor; çünkü ABD doğal taşı işlenmiş bir şekilde tercih ediyor. Ne kadar çok çeşit, desen ve renk sunarsak pazardaki şansınız o kadar yükselir. Firmalarımızın bu noktada birbirleriyle yarışmayı bırakıp, fiyat rekabetinden uzak durup, diğer ülkelerle yarışmaya başlaması ve tasarım ve inovasyonla farklılaşan ürünlerle ABD pazarından daha fazla pay alabilmek için gerekli alt yapı çalışmalarına yatırım yapmaları gerekiyor. İMİB olarak inanıyoruz ki Türk mermeri markasını hafızalara kazırsak sektörümüz çok daha iyi fiyatlarla ürünlerini satacak ve ülke ekonomisine daha fazla katma değer sağlayacak”. |