
Çukurova Havalimanı İhalesi Onaylandı

Çukurova Havalimanı İhalesi...

Yolcu Sayısı 5 Milyon, Garanti 12 Milyon

Çukurova Havaalanı İhalesi Yenileniyor

Çukurova Havaalanı İhalesi...

Çukurova Havalimanı İhalesi İptal Edildi

Rize-Artvin Havalimanı'nın...

İzmir Adnan Menderes Havalimanı'na...

Bitmeyen Projede Adrese Teslim İhale

İptal Edilen Antalya Havalimanı...

İstanbul Havalimanı’nda İlk...

Canan Kaftancıoğlu’ndan İstanbul...

Havalimanının Açılmamış Etaplarındaki...

Atatürk Havalimanı için 389...

Çukurova Havalimanı Üstyapı...

Çukurova Bölgesel Havalimanı...

Rize-Artvin Havalimanı Planlanandan...

Çeşme Havalimanı 2020’de Hazır
Çukurova Havalimanı İhalesinde Teklif Süresi Ertelendi
Temelinin atılmasının üzerinden sekiz yıl geçen Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın işletme ve üst yapı ihalesinde teklif verme süresi ertelendi. 2011 yılında işletme ihalesini alan firma 357 milyon euroluk yatırım bedelini karşılayamadığı için işten çekilmişti.

Temeli 2013 yılında dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik tarafından Mersin, Tarsus’ta atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı inşaatı aradan geçen 8 yılda bir türlü tamamlanamayınca geçen yıl bitiminde şimdi de üst yapı inşaatı için ihaleye çıkılmıştı. Sözcü’de yer alan habere göre; Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Çukurova Havalimanı üstyapı tesislerinin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli çerçevesinde yaptırılması, iç ve dış hatlar terminali ile mütemmimlerinin işletilmesi ve devrine ilişkin ihalede teklif süresini uzattı. İhale tarihi 4 Şubat olarak belirtilmişti fakat Resmi Gazete’de yer alan bir düzenlemeye göre ihalede teklif süresi bitimi 16 Mart’a ertelendi. 600 bin euro teminat DHMİ Eski Genel Müdürü Funda Ocak, geçen yılın sonunda TBMM KİT Komisyonu’nda kurumun 2015-2016 yılı hesaplarına ilişkin görüşmeleri sırasında Çukurova Havalimanı projesiyle ilgili bilgi verirken gecikmelerle ilgili şu açıklamaları yapmıştı: “2011 yılında yap-işlet-devret modeliyle bu havalimanımızı ihale ettik. İhaleye tek bir firma katıldı ve ihaleyi alan firma verilen garantilere rağmen yatırım maliyetini çıkaramadı. Yatırım maliyeti 357 milyon euroydu. Kredi bulamadı, tıkandı. Bunun üzerine 2015’te sözleşmesini feshettik. Bu defa öz kaynaklarımızla bu işi yapmak istedik, yatırım maliyetinde revizyona gittik, küçülttük. Altyapı, üstyapı olarak iki ayrı ihaleye çıktık. Altyapı ihalesinin toplam tutarı 285 milyon TL. Ancak şu an çalışmalar yavaş yürüyor, inşaatın yüzde 40’ına geldik tıkandık. Üstyapı da 899 milyon TL’ye ihale edildi. Yer teslimi yapıldı.” |