br />
TURSAB Başkanı Başaran Ulusoy: Yıllarca akılda
kalacak imaj oluştu
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı
Başaran Ulusoy, “Çin, yıllarca akılda kalacak bir imaj oluşturuyor. Altyapısıyla
sorunlarını halletmiş bir Pekin’i dünya merak etmeye başladı. Pekin cazibeli
hale geldi. İnanılmaz bir turist artışı olacak” dedi. Ulusoy, olimpiyatların
Türkiye’ye katkısı konusunda, “Çinli turist açısından faydalı. Türkiye’nin
ismini bilmeyen Çinliler ülkemizi öğrenecek” şeklinde konuştu.
TUROB Başkanı Timur Bayındır: Turist sayısı yüzde 30
artar Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği
Başkanı Timur Bayındır, olimpiyatların Çin’e katkısını şu sözlerle
değerlendirdi: “Çok iyi hazırlanmışlar. Çin’in eski imajı kesinlikle düzeldi.
Turist sayısının yüzde 30’a yakın artmasını bekliyorum.” Bayındır, Türk
sporcuların az madalya kazanmasından dolayı, oyunların Türkiye turizmine faydası
olmayacağını iletti.
7 milyon adet bilet satıldı Olimpiyatlarla birlikte
Çin’deki reklam pazarında da önemli büyüme beklentisi oluştu. Televizyonlarda
geçen yılki rakam olan 14.7 milyar doların, oyunlarla birlikte bu yıl 184 milyar
dolara çıkması bekleniyor. Olimpiyat komitesi şu ana kadar oyunları takip etmek
isteyenlere 7 milyon bilet satıldığını açıkladı. Sponsorluk harcamalarının 3.2
milyar doları bulması bekleniyor. Lisanslı ürün satışında 70 milyon dolarlık
hacme ulaşılması planlanıyor. Global sponsorların yanı sıra Lenovo ve China
Mobile başta olmak üzere yerel birçok markanın da öne çıkması, ülke ekonomisi
adına önümüzdeki dönemde önemli avantaj olarak belirtiliyor.
Madalyaları yeşim taşı süslüyor Çin, derece alan
sporculara takılacak altın, gümüş ve bronz madalyalara, ülkenin geleneksel taşı
olan yeşim taşından süsleme koyacak. Olimpiyat tarihinde ilk kez yapılacak
bu uygulamayla, metal madalyaların ortasına, Çin’de 5 bin yıldan beri
“imparatorluk taşı” olarak bilinen yeşim taşından yapılmış bir disk
yerleştirilecek. Yeşim, Çinliler için güzellik, soyluluk, kusursuzluk, güç ve
ölümsüzlüğü simgeliyor.
Kötümser analist senaryosu Analistlerin önemli bölümü,
olimpiyatlara yapılan yatırımların Çin’in önümüzdeki dönemdeki büyüme hızını
olumsuz etkileyeceğini belirtiyor. Analistlerin konuyla ilgili yorumları,
“Çin büyük bir ülke fakat Pekin küçük. Pekin’e yapılan yatırım bu kent için
oldukça büyük olsa bile Çin için çok küçük. 1.7 trilyon dolarlık 2007 yatırım
bütçesi göz önününe alındığında, Pekin’e, dolayısıyla olimpiyat oyunlarına
yapılan 43.2 milyar dolarlık yatırım toplamda ‘sıfır’a işaret ediyor” şeklinde
birleşiyor,
|