osch Siemens Housegerate (BSH) olarak beyaz eşya sektörüne odaklandıklarını söyleyen şirketin İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, "Sadece Türkiye'de bayilik sistemindeki farklılıkla elektronik eşya da satıyoruz. Elektronik eşya işine girmek gibi bir düşüncemiz yok. Zaten elektronik ürünler bizim ciromuzun yüzde 6'sını oluşturuyor" dedi.
'Yüzde 3 büyüdük'
Türkiye'de beyaz eşya pazarının yüzde 6 oranında küçüldüğünü belirten Klein, BSH'in son 1 yıllık dönemde yüzde 3 oranında büyüdüğünü, inşaat sektöründe tamamlanacak evlerle sektörün canlanacağını özellikle çamaşır kurutma makinelerinin pazarda hareketlilik yaratacağını söyledi.
Klein konuşmasını şöyle sürdürdü: "Toplam 4 markada 1 milyar euro'nun üzerinde ciro elde ettik. Profilo'dan elde edilen ise 218 milyon YTL.
Toplam ciromuzun 670 milyon euro'sunu iç pazar oluşturuyor. İhracatımız artsa da değerli YTL'den dolayı kazanmıyoruz. Yeni bir fabrika açmayacağız ancak her yıl ki gibi olağan 40 milyon euro'luk yatırımımızı yapacağız. "
12 milyon YTL karşılık
Profilo'nun BSH bünyesinde olduğunu söyleyen şirketin İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberd, Profilo Telra'nın ise kendilerinin sadece tedarikçisi konumunda olduğunu, yalnızca çok küçük hisselerinin bulunduğunu iletti.
Grünberd, şöyle konuştu:
"Tedarikçi firmalarından olan Profilo Telra hakkında borsaya açıklama yaptık. Profilo Telra'nın sermayesinde şirketimizin yüzde 0.16 iştirak payı bulunmaktadır.
Bu durumun şirketimiz faaliyetlerini etkilemesi söz konusu değildir.
Uluslararası kabul görmüş muhasebe standartları uyarınca, Profilo Telra Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş 'den olan alacaklarımızla iştirakimize istinaden toplam 12.7 milyon karşılık ayrılmasına karar verilmiştir."
Piyasada bankalarla borç sorununu çözmek için çaba gösteren Profilo Telra'nın BSH bünyesinde yer alan Profilo markasıyla karıştırılması üzerine açıklama yaptıklarını söyleyen Klein, "Bu satışlarımıza yansımasa da tedbir alarak gerekli açıklama yapıyoruz" şeklinde konuştu.
|