Boğaz'a İkinci Tüp Geçidi Kore-Türk Ortaklığı Yapacak
İstanbul Boğazı'na lastik tekerlekli araçlar için inşa edilecek ikinci tüp geçit projesi için yapılan ihalede ibre Güney Koreli SK ile Yapı Merkezi ortak girişimine döndü. İhale sonucu bu ay sonuna kadar resmî makamlarca açıklanacak. Ancak, Zaman'ın elde ettiği bilgilere göre, ihaleyi Yapı Merkezi ile Güney Kore'den
İstanbul Boğazı'na lastik tekerlekli araçlar için inşa edilecek ikinci tüp geçit projesi için yapılan ihalede ibre Güney Koreli SK ile Yapı Merkezi ortak girişimine döndü. İhale sonucu bu ay sonuna kadar resmî makamlarca açıklanacak. Ancak, Zaman'ın elde ettiği bilgilere göre, ihaleyi Yapı Merkezi ile Güney Kore'den SK-Samwhan-Hansın-Namkwang-Kukdong şirketlerinden oluşan TKJV Türk-Kore ortak girişimi kazandı. İhaleye teklif veren Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat-Vinci'den oluşan Türk-Fransız ortak grubu ise yeterli görülmedi. İnşa çalışmaları süren Marmaray projesinin yanısıra Boğaz'a inşa edilecek ikinci tünel lastik tekerlekli araçlar için yapılacak. Maliyeti 1 milyar dolar olarak hesaplanan tüp geçit, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile 5 yılda tamamlanacak. Ağustos ayında yapılan ihalede Türk-Kore ortaklığı; 4 yıl 7 ay yatırım, 25 yıl 11 ay 9 gün işletme olmak üzere toplam 30 yıl 6 ay 9 gün sözleşme süresi teklif etti. Türk-Fransız ortaklığı ise, 6 yıl yatırım, 13 yıl işletme süresi olmak üzere toplam 19 yıl teklif etti. İhale Komisyonu, teklifleri teknik, mali ve fizibilite yönünden değerlendirmeye tabi tuttu. Bu değerlendirme sonunda ihalede ibre, Güney Koreli SK ile Yapı Merkezi ortaklığını gösterdi. Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH)'nün, sonuçları bu ay sonuna kadar resmen açıklayacağı belirtildi. Yüksek Planlama Kurulu (YPK) onayından sonra ihalenin sonucu kesinleşecek. Boğaz'ın altına 3,3 kilometrelik tünelin inşa edileceği proje tamamlandığında günde en az 65 bin aracın tünelden geçiş yapması bekleniyor. İki katlı ve ikişer şeritli planlanan tüneli; otomobiller, küçük otobüs ve minibüsler kullanacak. Ulaştırma Bakanlığı, tünelden geçiş ücretini tek yön için 4 dolar+KDV olarak belirledi. |
-
Mühendislik Mimarlık camiasına bu konu pek sorulmadı?Bilgimiz az veya yok.Yukarıda söylenen güzergahta: Avrupa yakası Yenikapı Kumkapı dolaylarında veya bu kıyıda su yüzüne çıkması düşünülen Tüp Tünelin ,yine Marmaray güzegahında olduğu gibi sorunlarla karşılacağını,Tarihi eserler çıkacağını büyük bir ihtimalle tahmin ediyorum.Avan Proje yapıldı mı?Neden bilgi verilmiyor?Çıkabilecek sorunlar avan projede tesbit edilir.Fay hattına karşı önlemler alındı mı?Havalandırma ve yangın sorunları nasıl çözülecek?Kabaca 6km iniş 6 km çıkışı olan bir güzegah.Eğim :60 mt derine iner isek,binde 5.Yenikapı Yedikule önlerinde -denizde -bir ulaşım alanı istiyor.Göztepe kavşağı batısındaki alan kamu ise istimlak sorunu olmadan ulaşım alanı olabilir.Deniz suyu ,Kurbağalı dere havzası suyu düşünülmesi gerekli önemli sorunlardır. YANITLA
-
tüp geçitin ortasında denilebilecek park mı bahçe mi ne olursa olsun çok pişman olunacak bilinmeli ben biraz inceledim var mı yok mu anlayamadım YANITLA