Üç kişilik grubun hazırladığı, "Bodrum
Yarımadası Tanıtım Stratejisi" Dedeman Otel’de yönetim kurulu üyelerine
anlatıldı. Sunumu gerçekleştiren grup başkanı Özay Kartal, Bodrum’un hastalıklı
turizminin kan kaybını durdurabilmek için geleneksel ve pansuman niteliği
taşıyan önlemlerden kaçınılması gerektiğini vurguladı. Bodrum’a kalıcı çözümler
gerektiğini belirten Kartal, "Bu şekilde yapılan çalışmalar Bodrum gibi bir
destinasyon için yeterli değil. BOYTAV’ın kontrolünde bir hedef belirlenmesi
gerekir. Bodrum’da turist açısından detaylı bir veri çalışması yok. Turistin
gelişi yönünden hangi ulaşım yolunu, neden Bodrum’u seçtiği gibi istatiksel
veriler yok" dedi.
Gelişme takip edilemedi
Bodrum’un dünyadaki turizm pastasından aldığı payın azlığından
yakınan Kartal, şunları söyledi:
"Dünyada yılda 924 milyon turist tatile çıkıyor. Bodrum
Türkiye’ye gelen Avrupalı turistin sadece yüzde 0,2’sini ağırlıyor. Bu veriler
Bodrum’un Avrupa’da çok iyi bilinen bir yer olmadığı gerçeğini ortaya koyuyor.
Türkiye en çok turist alan ülkeler sıralamasında yüzde 2.8 ile 9. sırada. Bu
Türkiye için iyi bir yer. Türkiye’nin aldığı turiste göre, Bodrum’un durumuna
baktığımızda ise yüzde 0,1’lerde olduğunu görüyoruz. Dünya turizmine
bakıldığında Almanya’nın yüzde 30 ile en çok turist sağlayan ülke olduğunu
görüyoruz. Turist merkezi olan Almanya’dan Bodrum’a gelen turist sadece yüzde
0,87’dir. Alman turistler artık Bodrum’u tercih etmiyor. 2001- 2008 yıllarında
Türkiye turizmi 13 milyondan- 26 milyona kadar ilerlemiş durumda. Ancak, Bodrum
kesinlikle bu gelişmeyi takip edememiştir. Yatak kapasitesi neredeyse Bodrum ile
aynı olan İbiza, Bodrum’a göre iki kat daha fazla turist ağırlıyor."
Kahve kültürüyle olmaz
Bodrum Belediye ve BOYTAV Başkanı Mehmet Kocadon ise şunları
söyledi:
"Bodrum’un kaybedecek zamanı kalmadı. Artık profesyonelce
hareket etmeliyiz. Kahve kültürüyle turizmden bir şeyler bekleme dönemi geçti.
Bugün internet çağında, verilere baktığımızda, Azerbaycan’ın bile ne kadar
önemli olduğu ortadadır. Bunun için artık noktalarımızı belirleyip,
profesyonelce saldırmamız gerekir. Yoksa arkadaşlar, Bodrum turizmi bitiyor.
Çarşıda dükkan sahipleri esnaf, 10 Euro ciro yapamadım demeye başladı. Şu
yakaladığımız sinerjiyi artık aktif hale getirmeliyiz. Bodrum Belediyesi olarak
bir bütçe ayrılacaksa ben buna hazırım. BOYTAV başkanlığım süresincede bunu
acısını çok çektim. Bodrum’da turizminde, özellikle turist sayısında bir
yükselme yakalayamıyorsak, tanıtımı bir gider kalemi olarak gördüğümüz içindir.
Artık tanıtım bir gider kalemi değil."
|