Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel
Müdürlüğü ve Bodrum Kaymakamlığı tarafından düzenlenen "Bodrum Destinasyon
Toplantısı"nde, Tanıtım Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı 2009 yılında turizmde
hedefin 2008 yılının rakamlarını yakalamak olduğunu söyledi.
Dünya turizminin kitle turizminden çok, kültür, doğa, sağlık ve
kongre turizmine doğru kayma gösterdiğini kaydeden Taşbaşı, "Bu fırsatı çok iyi
değerlendirirsek dünya turizm sektöründe lider konuma gelebiliriz. Çünkü
özellikle Ege ve Akdeniz bu dört turizm çeşidine de cevap verebilecek durumda"
dedi.
Dünyada bir marka haline gelen Bodrum’un iyi tanıtılamaması ve
daha iyi pazarlanamaması nedeniyle, Türkiye’ye geçen yıl gelen turist sayısında
yüzde 22 artış sağlanırken, Bodrum’da bu oranın sadece yüzde 5 de kaldığını
bildiren Taşbaşı, "Bodrum turizminin en büyük sıkıntısı, konaklama sektörü
temsilcilerinin tur operatörleri ile iyi iletişim kuramaması nedeniyle
otellerini pazarlayamamaları. Yani eskiden olduğu gibi tesisi açtık kapısında
bekleyelim turist gelir dönemi bitti. Dünyanın önde gelen tur operatörlerini ve
medya kuruluşlarını sık sık Bodrum’a getirip yerinde tanıtım ve yerinde
pazarlama ile turizm kentini dünyada hak ettiği seviyeye çıkarmak zorundayız. 33
mavi bayrağı bulunan, 5 bin yıllık tarih ve kültür kenti Bodrum’un dünya
turizminde hak ettiği yerde olmadığını inanıyorum. Bodrumlu yeterki elini biraz
turizm taşının altına koysun, ağırlığını hissetsin, biz bakanlık olarak her
türlü desteği vermeye her türlü fedakarlığı yapmaya hazırız" dedi.
Kara bir tablo
Turizm Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Levent Demirel ise,
sunumunda Bodrum’a özgü logo çalışması yapılması gerektiğini belirterek, turizme
zarar veren ve adeta turist kaçıran özellikleri sıraladı.
Bodrum Kaymakamı Abdullah Kalkan da, "Size çizeceğim Bodrum
panoraması çok iç acıcı değil. Yarımada hızlı ve çarpık yapılaşma kurbanı oldu.
Bin 166 tane emlak komisyoncusu, 736 tane konaklama tesisi var. Turizm kenti
miyiz emlak kenti miyiz? Nüfusun üç katı ikinci konut var. Ayrıca gelen 1 milyon
250 bin turiste hak ettiği tatil olanaklarını sunmalı, onlara değer vermeliyiz.
Esnaf dükkanının önüne attığı tabureye çıplak ayaklarını uzatmış ayak
parmaklarının arasını kaşıyor, ardından gelen turiste hizmet etmeye çalışıyorsa,
turizmde hizmet kalitesinden bahsetmeniz söz konusu olamaz"
dedi.
|