İstanbulluların oylarıyla belirlediği 4 numaralı Şehir Hatları vapurunun 4 ve
5’incisi olan Beykoz ve
Sarıyer vapurları, Başbakan Recep Tayyip
Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir
Topbaş’ın katılımıyla Kabataş İDO İskelesi’nde
düzenlenen törenle hizmete alındı. Törende İstanbul Milletvekilleri, AK Parti
İstanbul İl Başkanı Aziz Babuşçu, Büyükşehir Belediyesi’nin Bürokratları ve
vatandaşlar da yer aldı.
İstanbul’da ulaşım alanında yapılan yatırımlara değinen Başbakan
Recep Tayyip Erdoğan, Büyükşehir Belediyesi’nin bütçesinin
yüzde 50’sini ulaşım yatırımlarına ayırarak çok önemli hizmetlere imza attığını
ifade etti ve yeni vapurların İstanbulluları hayırlı olmasını temenni etti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2006 yılında 24 Nisan-24 Haziran arasında
başlattığı kampanyada İstanbulluların oylarıyla seçilen 4 numaralı vapurun ilk 5
tanesinin hizmete girdiğine dikkat çeken Erdoğan, “Yeni vapurlara İstanbul'un
semt adlarını vererek Şirket-i Hayriye geleneğini sürdürüyoruz. Bizim
mühendislerimizce bizim tersanelerimizde yüzde 100 yerli üretim olarak imal
edildi. Herbiri yaklaşık 9.5 milyon TL'ye mal oldu. 103 gemisi olan İDO günde
322 bin yolcu taşıyor ve sektöründe dünya liderlerinden biri halinde. Bu bizler
için iftihar vesilesi” dedi.
Başkan Topbaş; “Kaliteli ve hızlı ulaşım araçları
sunuyoruz”
Açılış töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye
Başkanı Kadir Topbaş da şehirlerin medeniyet ölçüsünün insanların toplu taşıma
araçlarını kullanma oranına bağla olduğunu belirterek, “Şehirlerin medeniyet
ölçüsü insanların toplu taşımı kullanma oranına bağlıdır. Bunun için de
kaliteli, konforlu, güvenlikli ulaşım araçlarını ortaya koyuyoruz” dedi. Şehrin
en önemli sorunu olan ulaşım meselesinin çözümü için Ulaşım Master Planı
hazırladıklarını vurgulayan Başkan Topbaş, hizmete alınan Beykoz ve Sarıyer
vapurlarıyla 4. numaralı vapurun ilk 5 tanesini tamamladıklarını, yakın zamanda
bir 5’lik demetin daha ihalesini yapacaklarını kaydetti.
Törende konuşmaların ardından
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir
Topbaş, İstanbul Milletvekilleri ve İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ile birlikte
kurdele keserek vapurları hizmete aldılar. Başbakan Erdoğan, daha sonra
beraberindekilerle Beykoz vapurunu gezdi. Yetkililerden vapur hakkında bilgi
alan Erdoğan’a simit ve çay ikram edildi. Kabataş’tan hareket eden vapur, kısa
bir tur attıktan sonra Beşiktaş iskelesine yanaştı.
4 numaralı vapurun teknik özellikleri
• 2006 yılında iki ay süren (24 Nisan - 24 Haziran) bir kampanya ile
belirlenen ve 368 bin 575 oy kullanılan kampanyada oyların yüzde 41’ini alan 4
numaralı modelin üretimine Tuzla Çeliktrans Tersaneleri’nde başlandı. Türk
mühendislerce kendi tersanelerimizde inşa edilen vapurların her birinin maliyeti
9,3 milyon dolar.
• Boyu 68 m, eni ise 13 m. olan vapur, 1.800 yolcu kapasiteli ve 14 knot
deniz mili hız yapabiliyor.
• Dünyanın en gelişmiş manevra gücüne ve kabiliyetine sahip sistemlerden
birisiyle donatılan gemi, mevcut vapurlardan daha kısa zamanda seferlerini
tamamlayacak. 4 ana jeneratör, elektrik motoru tahrikli Azimut Pervane Sistemi,
gelişmiş seyir cihazları ve yüksek ivmeli yavaşlama ve hızlanma özellikleri ile
de son derece güvenli.
• Geniş ve ferah salon, panoramik camlar, klima sistemi ve minimum titreşime
sahip geminin üst, ön ve arkası açık. Güvertede oturma yerleri mevcut ve
otomatik kapı sistemi ile iskeleye yanaşmadan kapılar açılmayacak.
• Her türlü konforun düşünüldüğü gemiler, ayrıca minimum yakıt sarfiyatı ve
ideal egzost emisyon değerleri ile de çevreci özelliğe sahip.
• İçinde; revir, bebek bakım odası, evcil hayvan barınakları, büfe, 6 adet
plazma televizyon ve 1 adet DVD player, GPS üzerinden uyduya kilitlenebilen
dijital anten sistemi gibi sosyal donatı alanlarının da bulunduğu gemilerde,
fiziksel, görme ve işitme engelliler için de tasarımlar yeralıyor. Engelliler
için uygun rampa, engelli tuvaleti, özel ışık ve ses düzeni zemin kaplaması gibi
özellikler bunlardan bazıları.
• Şehir Hatları konseptindeki ahşap sıcaklığını İstanbullular’a yaşatmayı
sürdürmek için Afrika’dan getirilen 14 ton iroke ağacı menşeyli ahşap malzeme
kullanıldı.
• Yeni gemilerde, gemicilerin
halat mahalli de yolculardan ayrılarak oluşabilecek herhangi bir tehlikenin
önüne geçildi.
|