Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Başkalarının Şirket Sırrı Dediği Bilgileri Biz Kitapçık Yapıp Dağıtıyoruz

1995 yılından bu yana Türkiye pazarında Hotpoint-Ariston ve Indesit markalarıyla faaliyet gösteren Indesit Company, Avrupa'nın ikinci, dünyanın ise beşinci büyük beyaz eşya üreticisi. Yıllık cirosu 3,4 milyar Euro'yu geçen şirket, dünyadaki 24 ticari teşkilatıyla yılda 15 milyon adetin üzerinde üretim yapıyor. 18 ülkede üretim tesisi ve 17 binin

Zaman Gazetesi
Başkalarının Şirket Sırrı Dediği Bilgileri Biz Kitapçık Yapıp Dağıtıyoruz

br />
Türk yan sanayinin başarısı göz kamaştırıyor

Indesit Company Türkiye'nin başarısında yine Türk KOBİ'lerinden oluşan yan sanayinin de epey katkısı var. Sadece Türkiye için değil, dünyadaki tüm fabrikaları için üretim yapan Manisa'daki yan sanayi işletmelerinin 2007'de Indesit'e yaptıkları ihracat 50 milyon Euro'yu bulmuş. 2002 yılında ihracattaki rakamın sıfır olduğu dikkate alınırsa, Indesit'in ekonomimize katkısının sadece istihdam oluşturmak olmadığı daha net anlaşılır. AB uyum çalışmaları içinde Manisa'daki 200 yöneticiye farklı alanlarda eğitim veren şirket, yan sanayi üreticilerini iş ortağı olarak görüyor ve rekabetçi olmaları için yatırım da yapıyor.

Peki, Indesit neden Türkiye'ye yatırım yapıyor?

"Türkiye son yıllarda Avrupa'nın beyaz eşyada önemli bir üretim merkezi haline geldi, çünkü bunun için pek çok iyi neden var. Kaliteli işçilik, Türkiye'nin Avrupa'ya ve gelişen yeni pazarlara yakın olması, giderek her gün gelişen rekabetçi yan sanayi, genç ve hızlı büyüyen nüfus, inşaat ve makine yatırımı açısından maliyetlerinin düşük ve yine makine sanayiinin rekabetçi olması, beyaz yakalı personelin kalitesi ve şirketlerine bağlılığı ilk başta sayılabilecek sebepler. Pek çok şirketin Türkiye'ye yatırımının nedeni bununla da bitmiyor. Indesit'in küresel yönetimi Türkiye'nin global ekonomi içinde çok önemli bir aktör olacağına epey uzun zamandan beri inanıyor ve sadece kendisi yatırım yapmakla kalmayıp yabancı yatırımcıyı da Türkiye'ye davet ediyor." diyen Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojietti, Türkiye'nin potansiyeline inanan yöneticilerden.

Bilindiği üzere ülkemiz, beyaz eşya üretimi cenneti. Çok başarılı yerli markalarımızın yanı sıra dünyanın her ülkesinde yan yana bulunmamaya bilhassa özen gösteren pek çok ünlü yabancı marka da ülkemiz sınırları içinde üretim yapıyor, satılıyor. Andrea Ojietti'ye bu çetin pazar şartlarına ilişkin görüşünü soruyorum, "Rekabet iyidir ve şirketleri dinamik tutar." diyor.

Indesit Company'nin tüm dünyadaki başarısına ve büyüklüğüne rağmen ülkemizde pek tanınmadığını da söyleyen Ojietti, Manisa'daki üretimin büyük bir bölümünün beğeni standardı yüksek Avrupa ülkelerine ihraç edildiğini söylüyor.

Türkiye'yi çok sevdim, görev süremin uzatılmasını istedim

FIndesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojietti, Roma Üniversitesi Mekanik Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmuş ve doktorasını da aynı alanda yapmış. Kariyerine Floransa'da Nuovo Pignone SpA'da başlayan Ojietti, 1986'da Indesit Company bünyesinde çalışmaya başlamış. Çeşitli pozisyonlarda görev alan Andrea Ojietti, Türkiye'den önce Merloni Asya Pasifik Singapur ve Arjantin'de genel müdürlük ile Doğu Avrupa bölgesi kanal yöneticiliği görevlerinde bulunmuş 2005 yılında Indesit Company Türkiye Genel Müdürlüğü'ne atanan Andrea Ojietti halen bu görevi yürütüyor. Anadili İtalyancanın yanı sıra İngilizce, Fransızca ve İspanyolca da konuşan Ojietti; Türkçe öğrenmeyi de çok istiyor.

Yönetim yaklaşımında kural

Basit: Kuralları izle

Andrea Ojietti ile söyleşimizi onun bazı kurumlarda bırakın genel müdür odası olmayı, açık ofiste ilk basamakta çalışan bir uzman odası olabilecek sadelikte. Kendisi de söyleşimiz esnasında öyle yansıyor. Peki, dört yıldan bu yana ülkemizde görev yapan bu mütevazı görünüşlü İtalyan yöneticinin meselelere ve çalışanlar yaklaşımı nasıldır? "Kural çok basit" diyor, "kuralları takip edersiniz."

Andrea Ojietti'nin bu cevabının bendeki yansıması sadece kendisi ve Indesit Company için değil, tüm çokuluslu yabancı şirketlerin yönetim biçimine de bir cevap oluyor. Hangi ülkede ve şartlarda olursa olsun daha baştan konulan kurallar izlenecek. "Arabanın markası ya da sürücüsü ne olursa olsun, hedefe bir ortaklık kültürü içinde gitmektir. Nihai hedef arabanın varacağı yere ulaşmasıdır." diyen Ojietti, bireysel yönetim anlayışının da bu kurala uyduğunu ifade ediyor.

Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojietti, Türkiye'deki görev süresini tamamlamış ve başka bir ülkeye tayin zamanı gelmiş olmasına rağmen, şirketin üst yönetimine Türkiye'de devam etme isteğini dile getirmiş. İtalyan yönetici İstanbul Boğazı'na bakan ofisinde denize karşı oturduğu masasından dışarıya bakıyor ve "İstanbul gerçekten güzel şehir." diyor.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/baskalarinin-sirket-sirri-dedigi-bilgileri-biz-kitapcik-yapip-dagitiyoruz_70400.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!