Bakım Varsa Karaköy İskelesi Neden Battı?
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) A.Ş Genel Müdürü Ahmet Paksoy, şiddetli lodos nedeniyle alabora olan Karaköy İskelesine 25 yıldır bakım yapılmadığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirterek, iskelede kapsamlı bakım ve onarım çalışmasının 2006 Mart ayında gerçekleştirildiğini bildirdi.
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) A.Ş Genel Müdürü Ahmet Paksoy, şiddetli lodos nedeniyle alabora olan Karaköy İskelesine 25 yıldır bakım yapılmadığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirterek, iskelede kapsamlı bakım ve onarım çalışmasının 2006 Mart ayında gerçekleştirildiğini bildirdi. Paksoy, İDO Genel Müdürlüğü’nde düzenlediği basın toplantısında, daha önce şehir hatları tarafından işletilen iskelelerin 2005’te İDO’ya devredildiğini, diğer iskelelerde olduğu gibi Karaköy İskelesinde de hem denizin altından hem de üstünden gerekli incelemelerin yapıldığını ve tespitler doğrultusunda bu iskelede çok kalıcı bir bakım ve onarım çalışması yürütüldüğünü kaydetti. Belli aralıklarla (6 ay) bu incelemelerin sürdürüldüğünü dile getiren Paksoy, iskelelerde bakım ve onarım açısından herhangi bir ihmalin söz konusu olmadığını bildirdi. "500 milyon YTL harcama yaptık" Paksoy, 4 yıldan beri bütün iskeleleri elden geçirdiklerini, hizmeti iyileştirdiklerini, gemileri bakımdan geçirdiklerini ve maliyetten de kaçınmadıklarını belirterek, "Bakım ve onarım çalışmaları için 500 milyon YTL harcama yaptık" dedi. Herkesin çürüme olmayan, bakım ve onarımı tam yapılmış bir iskelenin neden alabora olduğunu merak ettiğini, bu sorunun cevabının kendileri için daha önemli olduğunu ifade eden Paksoy, "Bunu ortaya çıkarmak bizim görevimiz. Bunu uzmanlar, ilgili elemanlar, gemi mühendisleri ortaya çıkaracak. Bu bir risktir. Bizim hizmet ve kalite anlayışımız gereği bu riski bilmemiz, yönetmemiz lazım. Bundan sonraki planlarımızda, çalışmalarımızda öngörü olarak almamız lazım" diye konuştu. "Kaza Tetkik Kurulu inceleme yapacak" Ahmet Paksoy, olayın nedeninin tespiti için Kaza Tetkik Kurulu’nun inceleme yapacağını ve işin uzmanlarınca detaylı bir analiz ortaya konulacağını, ayrıca Liman Başkanlığı ile sigorta ekspertizlerinin de inceleme yapacaklarını bildirdi. Rapor çıkınca kamuoyuna açıklayacaklarını ifade eden Paksoy, "Kazanın nedenini bırakın uzmanlar bize söylesin. Biz bir olayı kapatalım derdinde değiliz. Planlı bakımı yapılan, çürümesi olmayan bir duba neden batabilir? Çok farklı tahminler yapılabilir. Hava muhalefeti vesaire... Amacımız kazanın nedenini öğrenip gereğini yapmak ve İstanbullu’ya güvenli hizmet sunmak" dedi. Kaza günü İstanbul’un çok ciddi bir lodos fırtınasının etkisi altında olduğunu, fırtına ve rüzgarın kurtarma çalışmalarını ciddi sekteye uğrattığını belirten Paksoy, 4 saat boyunca Kıyı Emniyeti ve gemi kurtarma birimi ile itfaiye dahil tüm birimlerin canla başla çalışma yürütmesine karşın sonuç elde edemediklerini söyledi. "Yeni iskele 1 ay içinde açılacak" Paksoy, bundan sonraki süreçte Karaköy İskelesinden taşınan 15 bin yolcuyu mağdur etmemek için bir eylem planını hemen hayata geçirdiklerini ve 1 ay içinde Karaköy İskelesini tekrar kullanıma açacaklarını bildirdi. Bunun yanı sıra Karaköy-Kadıköy arasında motor seferlerinin başladığını, Eminönü’nden Kabataş’a ek seferler konulduğunu anlatan Paksoy, Eminönü’nde bir iskeleyi de acilen faaliyete aldıklarını ifade etti. Toplantıda basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Paksoy, Karaköy İskelesinin İDO’nun tek dubalı iskelesi olduğunu, 81 metre uzunluğundaki iskelenin hem üstten hem de deniz altından karaya zincirle bağlı olduğunu belirtti. Paksoy, yeni planda yolcu salonlarını arkaya alarak, ön kısma ise yine duba getirilerek bu hizmeti devam ettireceklerini ve dubaların bu kadar uzun olmayacağını kaydetti. İstanbul’da 83 iskele ve 100’ün üzerinde gemileri bulunduğunu belirten Paksoy, yüzlerce ihale yapıldığını ve bunun prosedürlerinin belli olduğunu ve kontrolünün de İDO’nun uzmanlarınca yapıldığını anlattı. Paksoy, Karaköy İskelesinin bakım ve onarımının da Sebat Metal şirketince yapıldığını ifade etti. "Para kasasında 25 bin YTL vardı" "İskelede para kasaları olduğu ve 1 milyon YTL bulunduğu yönündeki" hatırlatmalar üzerine de Paksoy, o iskeleden 15 bin insanın geçtiğini ve çoğunluğunun da akbil kullandığını, 6 bin kişinin de jeton atarak yolculuk yaptığını söyledi. Paksoy, hergün öğle saatinde kasaların banka tarafından alındığını ancak 25 bin YTL civarında para bulunduğunu belirtti. "Tüm gemi ve iskelelerde olduğu gibi Karaköy İskelesi de sigortalı" diyen ve ekspertizlerin bu çalışmayı yapacağını belirten Paksoy, araştırma sonucunun kamuoyu ile paylaşılacağını kaydetti. Paksoy, Karaköy İskelesinin 1984’te yapıldığını, şu anda kurum olarak, "İhmal mi ettiniz, bakımını mı yapmadınız, çürümeye mi terk ettiniz?" ithamlarında bulunulduğunu, iskelenin batmasının da en çok kendilerini üzdüğünü söyledi. Karaköy İskelesinde su altında dubaların saç ölçümünün yapıldığını ve en düşük kalınlığın 9,7 milimetre olduğunu belirten Paksoy, "Saç kalınlıklarıyla ilgili hiçbir sorun tespit edilmedi. Babalarda gerekli değişiklikler yapıldı" dedi. |
-
kıme ınanacağımızı sasırdık bır liman nasıl coker? bır de bakımı yapılmıs.. kesınlıkle bakımı yapılmamıstır, adamlar kagıt uzerınde oynama yapıyorlar. cokme sebebı bakımsızlıktandır bence... YANITLA
-
sürekli O iskeleyi kullanan yolcuların ifadelerinden iskelenin son bir kaç yıldır çöktüğü (battığı) anlaşılıyorken, yetkililerin çark etmesi düşündürmekten öte... ! YANITLA