Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Avrasya Tüneli için Son 15 Ay

Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) çalışmalarında son 15 aya girildi. Sözleşmeye göre 2017 yılının ağustosunda hizmete alınması planlanan tünelin 2016'nın sonunda açılması öngörülüyor

yapi.com.tr / AA
Avrasya Tüneli için Son 15 Ay

Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi) çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor. Toplam tünel uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğaz'ın altında kalan 3 bin 340 metrelik kısmı 490 günde geçildi. Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak tünelin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak.

Trafiği rahatlatacak, ekonomiye katkı sağlayacak

Günde 130 bin aracın geçmesi beklenen projenin kullanıma alınmasıyla seyahat süresinin kısalması ile emisyon miktarlarında, yakıt tüketiminde ve araç bakım masraflarında azalma ve Türkiye ekonomisine de katkı bekleniyor. 'İstanbul silüetine saygılı' olduğu savunulan proje sonrası özellikle Tarihi Yarımada'nın doğusunda, Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerinde trafik yoğunluğunda hissedilir rahatlama yaşanması bekleniyor.

İkişer şeritli 2 katlı olarak inşa edilen tüneli yalnızca küçük otobüs, minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek.

Altı ay erken biten kazı işlemiyle iki kıta deniz tabanı altında birleştirildi

Proje için özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı'nın altında, 3 bin 344 metrelik güzergahı kazarak ilerleyen Tünel Açma Makinesi (TBM) ile iki kıta, deniz tabanı altında birleştirildi. Süreç, kazı işlemleri sırasında gerçekleştirilen yoğun çalışmalar sayesinde 6 ay erken bitti. Proje için özel olarak geliştirilen TBM, deniz tabanının altında günde 8-10 metre ilerleyerek, 3 bin 344 metrelik kazı çalışmasını tamamladı.  

1 milyar 245 milyon dolarlık yatırım

Avrasya Tüneli Projesi, Yap-İşlet-Devret modeliyle yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Yatırım için 960 milyon dolarlık uluslararası kredi sağlanırken, 285 milyon dolarlık özkaynak da Yapı Merkezi ve SK E&C tarafından temin edildi.

Bin 672 bilezikten (ring) oluşan tünelde, olası büyük bir depreme karşı tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada sismik bilezik monte edildi. Ayrıca tüneldeki bileziklerin üretiminde kullanılan yüksek performanslı prekast beton,100 yıl servis süresi hedeflenerek, Yapı Merkezi tesislerinde üretildi.

Uluslararası sertifika kuruluşunca yapılan analiz ve simülasyonlarda segment ömürlerinin en az 127 yıl olduğu rapor edildi. 2 bin 124 çalışanın görev aldığı, toplam 250 iş makinesinin kullanıldığı projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek olan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Geçişi kamuya devredilecek. Araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için ilk yıl KDV hariç 4 dolar, minibüsler için KDV hariç 6 dolar olarak uygulanacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/avrasya-tuneli-icin-son-15-ay_133651.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!