STRONG>Alışveriş merkezleri ve mağazalar, hafta içi durgunluğunu özel
indirimler ve etkinliklerle aşmaya çalışıyor. Bazı AVM'ler bu günlerde pazar
konsepti oluştururken, bazıları ekolojik pazar kuruyor, mağazalarda tek günlük
indirimler yapıyor.
Olivium Outlet Center Genel
Müdürü Aytaç Özçiçek, normal bir alışveriş merkezinde
ziyaretlerin cumartesi-pazar günleri artarken, hafta içinde düştüğünü söyledi.
Salı gününün Olivium için ziyaretçi açısından en düşük gün olduğunu tespit
ettiklerini anlatan Özçiçek, bu nedenle o güne özel bir ‘pazar' konsepti
oluşturduklarını belirtti. Özçiçek, "Geçen sene kriz döneminde perakende sektörü
indirime girmişti. O dönemde outlet'lerin normal AVM'lerden bir farkı
kalmamıştı. Biz de o dönemde oturduk, düşündük, ‘Haftanın bir günü pazar havası
yapalım, o gün daha da ucuz olsun, outlet'in outlet'i olsun' diye farklılık
yaratalım dedik. Kadıköy'deki Salı Pazarı aklımıza geldi, ‘Salı Pazarı olsun'
dedik. Salı günü AVM'de pazar konsepti oluşturuyoruz. Haftada bir gün yaptığımız
bu uygulama verimli bir şekilde devam ediyor." Turistler de
pazarı sevdi
Mağazaların o güne özel ucuz ürünlerini mağazanın
kapısının önüne çıkardıklarını, tüm AVM'de özel etkinlikler yaptıklarını,
marketin gelip kendi standını kurduğunu, çocuklar için şenlikler
hazırladıklarını dile getiren Özçiçek, ulusal ve uluslararası markaların uygun
fiyatlarla satılmasını sağladıklarını ifade etti. Özçiçek, "Toplamda hafta içi
ziyaretçi sayımız düşmeden salı günleri ziyaretçi sayımız yüzde 22, ciro da
yüzde 20 arttı. Salı günleri 28-30 bin arasında ziyaretçi girişi oluyor"
dedi.
Salı Pazarı'nın Anadolu yakasından da müşteri aldığını belirten
Özçiçek, turistlerin de alışveriş için bu günü tercih ettiklerini ifade etti ve
ekledi: "Ortadoğulu turistler geliyor. Salı günleri daha fazla turist geliyor,
uygun fiyatlı ürünleri seviyorlar." Faytonla ücretsiz
servis
Airport Outlet Center ise durgun geçen
cuma gününü ekolojik pazar etkinliği ile canlandırma yoluna gidiyor. Alışveriş
merkezinin açık otoparkında kurulan ekolojik pazarda gıdadan meyve gruplarına,
tekstilden zeytinyağına, tavuğa, kozmetiğe kadar birçok ürün yer alıyor.
Bakırköy Belediyesi ve Buğday Derneği
işbirliğiyle gerçekleştirilen etkinlik hakkında bilgi veren Airport Outlet
Center Pazarlama Yöneticisi Kadir Cebeci, burada 150 tane
üretici çiftçinin gelip ürünlerini sattığını söyledi. Cebeci, "Bakırköy
Belediyesi ile ortak çalışma yaparak Bakırköy'de belli yerlerden ücretsiz
servisler kaldırıyoruz. 3 tane de fayton aldık. Alışveriş yapan müşterileri
faytonlar ücretsiz bırakıyor" dedi. Uygulamanın mayıs ayında başladığını anlatan
Cebeci, "Kapı giriş sayılarında yüzde 23'lük bir artış, ciroda da yüzde
17-18'lik bir artış sağladık" diye konuştu.
Cebeci, ekolojik pazarda
naylon poşet kullanımının da yasak olduğunu, oluşturdukları atölyede müşterilere
kumaş vererek müşterilerin kendi bez çantalarını yapabilmelerine olanak
sağladıklarını kaydetti.
|