
Armstrong Ceiling Solutions,...

Yükseklerden Gelen İnşaat Verimliliği

Armstrong Ceiling Solutions'dan...

Armstrong Ceiling Solutions’dan...
Armstrong Ceiling Solutions'dan Eğitim İçin İdeal Ortamlar
Armstrong Ceiling Solutions, eğitim için ideal ortamların tasarımında asma tavanların ne şekilde öğrenmeye katkıda bulunabileceğini anlatıyor.

Her okul kendi içinde bir dünya, bağımsız bir ekosistem. Dış dünya gibi, okullar da her geçen gün daha kalabalık sınıflar ve sosyal medya kullanımı yüzünden kolaylıkla dikkati dağılmaya müsait öğrencilerle dolu. Öğrencinin dikkatini canlı ve sürekli tutmak için eğitimcilerden beklenen çaba oldukça fazla, bu nedenle olası en iyi koşulları sağlamak elzem olmakla beraber, bu çerçevede çalışılacak ortamın fiziki özellikleri de önem taşımaktadır. Bu nedenle, akustik asma tavanlara yönelik çözümlerin üretimi ve pazarlamasında uzman olan Armstrong Ceiling Solutions belli prensip ve teknik özellikler çerçevesinde tasarladığı asma tavanların öğrenmeye ne şekilde katkıda bulunabileceğini anlatıyor. Akustik konusunda temel bilgiler Sınıfların içindeki gürültüyü en aza indirmek için, asma tavanların maksimum ses emiş seviyesi garanti etmeleri gerektiği düşünülebilir. Bununla birlikte, bu müdahaleler sınıftaki gürültüyü minimuma indirmekle birlikte, öğretmenin sesini de etkisiz hale getireceğinden ters etki yaratabilirler, sonuç olarak öğretmenin sesinde aşırı zorlanma meydana gelecek ve öğrenciler ise dersi duymak ve anlamakta güçlük çekeceklerdir. Bu nedenle, maksimum anlaşılırlığı garanti etmek için sesin zayıflamasını ve yansımasını dengelemek veya ses emilimi ile ses yalıtımı arasında mükemmel bir denge sağlamak gereklidir. Mükemmel bir anlaşılabilirlik garanti ederek sesin birinci sıradan en son sıraya kadar doğru şekilde yönlendirildiği üniversite amfi salonları ve oditoryumları okullarda da benimsenmesi gereken ideal bir model oluşturmaktadır. Mükemmeliyet açısından, aydınlatma da bu dengede önemli bir rol oynar.
Doğal ışık öğrenmeyi kolaylaştırır Daha fazla konsantrasyon, iyileştirilmiş verimlilik ve daha iyi test sonuçları: doğal ışığın katkısını maksimuma çıkarmak, yapay ışığın azaltılmış kullanımıyla binanın enerji verimliliğini optimize etmenin yanı sıra, öğrencilerin üstün performansını garanti eder. Bu amaçla, her zaman en iyi dengeyi sağlamak için, yüksek yansıma seviyesine sahip beyaz mineral tavanların, büyük pencereler veya yerden tavana pencerelerle birleştirilmesi önerilir. Doğal ışığın fazlası, aslında, gözleri zorlayabilir veya potansiyel olarak rahatsız edici yansımalar ve yanıp sönmelere neden olabilir. Bu nedenle, mekanın tamamına nüfuz eden genel bir parıltıya dönüştürülmüş doğrudan ışığı yumuşatarak, ışık yansımasını ve yayılmasını birleştirmek çok önemlidir. İlham veren tasarımlar Örneğin özel ihtiyaçları bulunan öğrencilerin yer aldığı sınıflarda öğrencilerin durumunu etkilemeyecek ve öğrenmelerini engellemeyecek asma tavanların seçilmesi önerilir. Bu durumda parlamayı azami derecede engellemek, asma tavan yüksekliğini 2,4 m altında tutmak ve A sınıfı finisajlar kullanmak önemlidir. Bir kez daha anahtar sözcük estetik ve işlevsellik arasındaki dengedir: tazelik ve sadelik çağrıştıran tasarımlar konsantrasyonu yüksek tutarak, öğrencilerin ve öğretmenlerin işini kolaylaştırır. Ayrıca, ışık yansımasını etkilememek için renk seçimi de esastır. Tasarımcılar, okulların verimliliğini artırmak için sık sık kemerlere başvururlar. Bununla birlikte, bu durum mimarları, kullanıcı merkezli tasarım ilkeleri temelinde geliştirilen çağdaş tasarım çözümleri ile aşılabilecek akustik ve estetik tasarım açısından yeni zorluklarla karşı karşıya getirir. Asma tavanlar sayesinde, çoğunlukla estetik olmayan işlevsel unsurları gizlemek mümkündür. Bu tür bir sistem, kullanıcıları rahatsız etmeden, tavanların ana görevinin, bunların estetik değerlerini göstermek değil, her şeyden önce öğrenmeyi kolaylaştırmak olduğunun altını çizer. Ortam her şeydir
Kurulum ve bakım kolaylığı, değerlendirilmesi gereken diğer bir önemli unsurdur. En iyi montajı sağlamak için, her yöne yönlendirilebilir standart şekilli paneller kullanmak mümkündür: bu çözümler, süreci kolaylaştırmak ve düzeltici müdahalelere olan ihtiyacı en aza indirmek için, asma tavanların yapımında ve panellerin yönlendirilmesinde uyumsuzluk riskini ortadan kaldırmayı mümkün kılarlar. Mimarlar ve tasarımcılar için, akustik, aydınlatma ve estetik ile eş derecede öneme sahip diğer faktörler, toz birikimi ve plenuma erişim haricinde, örneğin hava akımlarının neden olduğu asma tavanların salınımıdır. Kendi içinde bir dünya Okul binaları, derslikler haricinde kütüphane, yemekhane, oditoryum, ofisler, mutfak, soyunma odaları, tuvaletler ve koridorları da içerir. Bu alanların her biri, farklı tasarım ve performans gereksinimlerini beraberinde getirirler. Armstrong Ceiling Solutions'ın teknik desteği sayesinde, tasarımcılar geniş bir çözüm yelpazesinden seçim yaparak kendi gereksinimlerine en uygun asma tavanı seçebilirler. Okullara adanmış Armstrong ürün yelpazesinde, özellikle, en üst seviyede anlaşılabilirlik sağlayarak, yankılanmayı engelleyebilen, emilim ve yalıtım açısından mükemmel verimliliğe sahip mineral fiber asma tavanlar, Ultima+OP, Perla OP 1.00 ve Sierra OP öne çıkmaktadır. Bir okul veya yükseköğrenim kurumunda yer alan fiziksel ortamların doğru olarak tanımlanabilmesi için mimar, tasarımcı ve yüklenicilerin birlikte ve sistemsel bir yaklaşımla, daima son kullanıcı odaklı projelendirme ilkelerine sadık kalarak hareket etmesi isabetli olacaktır. Böylece her bir ortam, parçası olduğu kurumun eğitimsel performansını iyileştirir, zira her birim bağımsız bir ekosistem olan bütünün parçasıdır: gelecek nesillere ilham veren, bir dünya fark yaratan, kendi içinde bir dünya.
1. Chronic Noise Exposure and Reading Deficits: The Mediating Effects of Language Acquisition. Gary W. Evans & Lorraine Maxwell, Environment and Behavior-Volume 29, Number 5, Sep 01,1997. |