br />
Almanlarla üniversite açacak
Tekstil ve
gayrimenkulden sonra eğitim ve enerji sektörlerine de gireceklerini belirten
Aşçı, Almanlarla birlikte 2015’e kadar İstanbul’da büyük bir üniversite açmayı
planladıklarını ifade etti. Enerjide de fırsat kolladıklarını anlatan Aşçı, “Şu
anda araştırıyoruz. Özellikle yeşil enerjiyle ilgileniyoruz. Maçka projesinde de
ısıya ve soğuğa dayanıklı malzemeleri seçtik. Ayrıca depreme dayanıklılıkta da
çok iddialıyız. Kamu binalarında kullanılan en iyi betonu ve demiri
kullanıyoruz” diyor.
Tasarımın metrekaresi 2 bin 500 avroya patladı
Armani tasarımlı bir eve sahip olmanın bedeli tüketici tarafında oldukça
ağırken, Astaş da iç tasarım için metrekare başına 2 bin 500 avro ödüyor. Sadece
tasarıma ödenen bu fiyat, ortalama bir projede 1000 dolar seviyesinde olan
metrekare fiyatlarını ikiye katlıyor. Yani Armani’nin sadece tasarımı bile
ortalama bir daire fiyatının iki katına denk geliyor. Dairelerde sadece iç
tasarıma 2 bin 500 avro harcadıklarına dikkat çeken Vedat Aşçı, “Ciddi
maliyetler var ama biz maliyetten kaçmıyoruz, kaliteye önem veriyoruz. Yani
elbiseyi en iyi tasarımcıyla dikiyoruz” diyor. Aşçı, dünyanın en lüks projeleri
kitapçığına gireceklerini de belirtiyor.
Giorgio Armani: Büyüleyici
İstanbul’un tarihini yaşatacağım Projeyi neden kabul ettiğini anlatan Giorgio
Armani de şunları söylüyor: “Muhteşem şehir İstanbul’da, Maçka Residences
projesinde işbirliğinde bulunmak üzere Armani/Casa’nın davet edilmiş olmasından
dolayı çok mutluyum. İstanbul inanılmaz zengin bir tarihe sahip, hakikaten
büyülü bir yer ve kültürlerin gerçek anlamda kaynaştığı bir nokta.
Tasarımlarımda tabii ki bir modernistim, fakat bize geçmişten miras
kalanlar benim için çok değerli ve farklı fikirlerle kültürlerin birleştiği
yerleri seviyorum. Maçka Residences projesinde, Boğaziçi’ndeki bu büyüleyici
metropolün geçmişini hatırlatan bir güzellikte, tarihi yapıların iç mekânların
yanında gururla yaşayacak bir iç tasarım yaratmayı amaçlıyorum.”
Projeyle Maçka’nın değeri katlanacak
Vedat
Aşçı’ya göre, çok eski yıllarda Maçka ve Nişantaşı çok seçkin bir bölgeyken
sonra zamanla biraz değişmiş. Ancak son yıllarda özellikle lüks markaların
gelişiyle bölge yeniden canlanınca, lüks markaların da ilk durağı haline gelmiş.
Yani üst kesimin yeniden bu bölgeye dönmeye başladığını belirten Aşçı, şunları
söylüyor: “Sadece Türkiye’de değil, dünya çapında da ilgi gören bir lokasyon
haline geldi. Londra, Paris gibi önemli şehirlerde de bu tarz bölgeler yeni bir
trend olarak canlanmaya başladı. Ve bölgede fazla boş arazi yok. Eski Maçka
Oteli’nin yeri ve burası dışında üçüncü bir yer yok. Bölgede önümüzdeki beş yıl
içinde her şey inanılmaz değer kazanacak, fiyatlar uçuşacak. Herkes, ‘Acaba
orada bir evim, dükkânım olabilir mi’ diyecek. En küçük esnaf bile bundan çok
faydalanacak.” Proje için şu anda 600 kişi çalışıyor ancak ilerleyen zamanlarda
istihdam 1.500, 2 bin kişiye çıkacak.
|