b>Arkas Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, İzmir’de "Yüzer Liman" projesine imza atmak istediklerini söyledi.
İzmir deniz trafiğini yormayacak ve kimseyi üzmeyecek bir formül aradıklarını belirten Arkas, Sasalı’da deniz ortasında iskele şeklinde bir liman kurmak istediklerini ifade etti. 1992 yılında bu yana böyle bir projelerinin olduğunu fakat hayata geçiremediklerini anlatan Arkas, "İzmir’i İzmir yapan limandır, fakat bütün Ege koylarında liman olabilecek yerlere şehir yaptılar. Bunlar bizi körfezin içerisinde başka arayışlara yöneltti. Bu projeyi açıklamak için henüz çok erken ancak böyle bir düşüncemiz var. İzmir’de bir liman yapmak için 92 yılından beri kararlıyım, çünkü benim işim bu. Kimseyi rahatsız etmeyelim diye limanın denizin ortasında olmasını istiyoruz" diye konuştu.
ÖZELLEŞTİRME SÜRECİ
İzmir Alsancak Limanı’na ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Lucien Arkas, limanın özelleştirme çalışmalarının biran önce başlatılması gerektiğini vurguladı. Liman’ın özelleştirme sürecine girmesi halinde, kendilerinin de katılacağını dile getiren Arkas, şunları söyledi: "İzmir Limanı bugünkü trafiğe ancak yetiyor. Çünkü senelerce limana bir yatırım yapılmadı. Fakat İzmir sürekli gelişiyor. Liman yatırımı uzun sürdüğü için son dakika alınacak kararlardan değil. Bir an evvel özelleştirme çalışması tamamlansın ve tevsii aşamasına geçilsin. Bu konuda geç bile kaldık diyebiliriz. Çabucak tevsii edilebilirse o zaman İzmir Limanı 10 yıl kadar nefes alabilir. Herhangi bir özelleştirme olursa tabiki biz de talip olacağız. Çünkü bizim işimiz bu. İstanbul’da 3 limanımız var ama İzmir’de yok."
ÇİN GERÇEĞİ
Üzülsek de sıkılsak da Çin gerçeğinin kabul edilmesi ve buna göre önlemler alınması gerektiğini vurgulayan Arkas, Çin’e karşı maliyetlerimizi yeniden gözden geçirmemiz gerektiğini ifade etti. Çin’in nakliyeye büyük bir maliyet artışı getirdiğini anlatan Arkas, "Çin’e karşı bizim bir avantajımız var o da; Çin’in Avrupa’dan uzak olması. Dolayısıyla, deniz nakliyemiz aynı maliyette değil. Bu avantajı kullanmalıyız. Çünkü onlar uzak oldukça maliyet artışı daha çok yansıyor. Avrupa’dan çok talep geliyor, deniz nakliye maliyeti yükseliyor. Biz, yakın olmamızdan faydalanmalıyız. Çin’de işçilik ucuz olabilir ama biz de bu pazarın kapı dibindeyiz" diye konuştu.
|