b>Antalya Uluslararası Havaalanı'na ikinci bir dış hatlar terminali yapılması için önümüzdeki sonbahar aylarında uluslararası ihale açılacak.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Mahmut Tekin yaptığı açıklamada, geçtiğimiz günlerde açılan yeni apronun yanına yapılacak 2. Dış Hatlar Terminal'inin yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını, bu amaçla uluslararası ihale açılacağını söyledi.
DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin, İhale Komisyonu'nun çalışmalarını sürdürdüğüne değinerek, ihalenin Ekim ayı ortası ile Kasım ayı başı arasında bir tarihte gerçekleştirilebileceğini açıkladı.
Antalya Havalimanı?nın charter ağırlıklı olduğuna dikkati çeken Tekin, bu yüzden yılın bazı aylarında ve bu ayların hafta sonu günlerinde Havaliman'nda aşırı bir yoğunluk yaşandığını ifade etti.
DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin, şöyle devam etti:
-Antalya Havalimanı dış hatlar terminali, yüksek sezonda, bazı günler tam kapasiteye ulaşıyor. Antalya yöresinde yatak kapasitesinin her yıl arttığını göz önüne aldığımızda, yakın bir gelecekte Antalya Havalimanı yetersiz hale gelecektir. (Antalya Havalimanı'nda trafik yılın 12 ayına, günlük trafik 24 saate yayılırsa, terminal idare eder) deniliyor. Ama böyle bir şansımız yok. Yoğunluğu belirli mevsimde, belirli aylarda ve belli saatlerde yaşıyoruz.
Antalya'ya Avrupa havalimanlarından yolcu geliyor. Avrupa'daki havaalanları gürültü kirliliğinden ötürü belli saatlerde uçuşa kapatılıyor. Turiste, (Temmuz'da gelme de Ocak'ta gel) diyemiyoruz. Antalya Dış Hatlar Terminali kapasitesini doldurdu. Bu, uzun süredir sektördeki herkes tarafından bilinen bir gerçek.
Mahmut Tekin, DPT ve Hazine Müsteşarlığı'nın, gerekli incelemeyi yaptıktan sonra yeni bir terminale ihtiyaç olduğu kararına vardığını anlattı.
KAPASİTE İKİ KATINA ÇIKACAK
Mahmut Tekin, yeni terminalin, mevcut terminale uzak bir yer olan yeni apronun yanına yapılmayacağını da kaydederek, Yer tespiti yapıldı. İkinci terminali mevcut terminalin yanına yapsaydık, sıkışıklık olacaktı. İnşaat çalışmaları da yolcuyu sıkıntıya sokabilecekti, dedi. Tekin daha sonra şu bilgileri verdi:
-Yeni terminalin projesi, mevcut projenin aynısıdır. Yalnızca, eski projenin aksayan yönleri revize edilmiştir. Terminal toplam 60 bin metrekare inşaat alanına sahip olacak. Eski terminal, teorik olarak, yıllık 5 milyon geliş ve gidiş yolcu kapasiteliydi. Ancak, ihtiyaçlar ortaya çıktığında yapılan düzenlemeler ile şu anda, 5 milyon geliş, 5 milyon gidiş olmak üzere 10 milyon yolcu kapasitesine çıktı. Şimdiki terminal de teorik olarak 5 milyon yolcu kapasiteli olmasına rağmen, 10 milyon yolcuyu ağırlayabilecektir. Terminal bittiğinde sektör kazanacak, turizm kazanacaktır.
ESKİ İŞLETMECİ KARŞI ÇIKIYOR
Antalya Havalimanı'ndaki mevcut dış hatlar terminalinin işletmecisi olan Antalya Havalimanı Terminal İşletmeciliği A.Ş. (Eski Bayındır) ise Antalya Havalimanı'na ikinci bir dış hatlar terminali yapılmasına karşı çıkıyor. Bayındır?ın, yüzde 50 hissesini, karın yüzde 80?ini almak üzere, Alman Fraport şirketine devretmesiyle kurulan yeni şirket, yeni bir terminalin gerekli olmadığını anlatmak üzere DHMİ yöneticilerine bir rapor sundu. Raporda, Antalya Havalimanı?nın saatte 12 uçağın kalkış, 12 uçağın da inişine, saatte 2 bin 875 yolcunun geliş, 2 bin 875 yolcunun da çıkış işleminin yapılmasına imkan sağladığı bilgisine yer verildi.
İKİNCİ PİSTİN YAPIMI SÜRÜYOR
Mahmut Tekin, Antalya Havalimanı 2. pist inşaatının da hızla sürdüğünü belirterek, ikinci pistin 2003 yılı sonuna kadar devreye gireceğini açıkladı. İkinci pist için ödenek sıkıntılarını aştıklarını, keşif artışlarının onaylandığını belirten Tekin, -Önümüz açık, problem yok. Orada bir kamulaştırma sorunu vardı. Hukukçularımız da o sorunu aşıyor, diye konuştu.
|