Alışveriş Merkezleri Kepenk Kapatmalara Karşı Güçbirliğine Gitti
Markalar tarafından son günlerde hedef tahtasına yerleştirilen alışveriş merkezleri, sektörde yaşanan kira krizi ve diğer sorunlarla ilgili kendilerini güçbirliği oluşturarak savunacak. Bu kapsamda geçen pazar günü bir araya gelen alışveriş merkezi yatırımcıları ve yöneticileri perakende markaları tarafından kamuoyuna yansıtılan "olumsuz
Perakende sektöründe yaşanan kira ve verimlilik tartışmalarında sesini daha iyi duyurmak için markaların gittiği güçbirliklerinin ardından alışveriş merkezleri de karşı atağa geçerek "voltranı" oluşturma kararı aldı. Markalar tarafından son günlerde hedef tahtasına yerleştirilen alışveriş
merkezleri, sektörde yaşanan kira krizi ve diğer sorunlarla ilgili kendilerini
güçbirliği oluşturarak savunacak. Bu kapsamda geçen pazar günü bir araya gelen
alışveriş merkezi yatırımcıları ve yöneticileri perakende markaları tarafından
kamuoyuna yansıtılan "olumsuz imaj"larından kurtulmak istiyor. Alışveriş merkezi
yatırımcıları tarafından gündeme gelen AVM güçbirliğinin önderliğini ise
Torunlar Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun'un yaptığı
belirtiliyor. Trabzon ve Mersin'de bulunan alışveriş merkezlerinde kepenk
kapatma olayları ile gündeme gelen Multi Turkmall CEO'su Levent
Eyüboğlu'nun da oluşturulması planlanan "güçbirliği"ni desteklediği
konuşuluyor. Geçen pazar günü yapılan toplantıya Aziz Torun ve
Levent Eyüboğlu'nun yanında, Krea Gayrimenkul CEO'su
Hakan Kodal, Corio yöneticilerinin ve Capacity ile birlikte
birçok alışveriş merkezinin ortakları arasında bulunan
Keleşoğlu ve Kameroğlu Grubu'nun
yöneticilerinin de katıldığı belirtiliyor. Toplantıda markaların yaptığı
açıklamalar ve tepkiler nedeniyle imajlarına zarar gördüğü fikrinde birleşen
alışveriş merkezi yatırımcıları, "Haftalardır kamuoyunda alışveriş merkezleri
ile ilgili yapılan açıklamalar canımızı acıttı. Sanki sorun tek başına alışveriş
merkezlerinin gibi yansıtılıyor. Kimse markaları alışveriş merkezlerine zorla
sokmuyor" diyerek birlikte hareket etme fikrinde birleşti. Sektör temsilcileri
bu toplantının bir başlangıç toplantısı olduğunu belirterek devamının geleceğini
söylüyor. Öte yandan, her hafta geleneksel olarak toplanan alışveriş merkezi
yöneticileri dün akşam da bir araya geldi. Toplantıda ağırlıklı olarak kepenk
kapatma konusu tartışıldığı belirtildi. İstanbul Ticaret Odası (İTO), Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile Tescilli Markalar Derneği'nin (TMD) öncülüğünde yapılması planlanan "Gün Bugün" kampanyasının startının da gelecek hafta verilmesi bekleniyor. Normalde 17-30 Kasım tarihleri arasında yapılması planlanan fakat, İTO yönetiminin karar almakta gecikmesi nedeniyle bir hafta erletenmesi gündeme gelen kampanya için İTO Başkanı Murat Yalçıntaş'ın salı günü bir basın toplantısı düzenlemesi bekleniyor. Bu kapsamda kampanyanın hafta sonundan itibaren başlaması planlanıyor. "Gün Bugün" kampanyası dahilinde tüm alışveriş merkezleri, perakende noktaları, "Üzerinde güneş logosu bulunan ve "En güzel gün bugün, en kârlı gün bugün, en keyifli gün bugün, en doğru gün bugün, en şanslı gün bugün" gibi sloganların olduğu çıkartmaları camlarına yapıştıracak. Kampanyanın ortalama bütçesinin 1 milyon euro olduğu ve bu bütçenin ağırlıklı olarak tanıtım ve pazarlama çalışmaları için harcanması planlanıyor. |