b>Adana’da yapımı süren hafif raylı sistemin belediyeye maliyeti faiziyle birlikte 771 milyon YTL’ye ulaştı.
Adana Büyükşehir Belediyesi’nin 1999 yılında hazine garantili aldığı dış kaynaklı krediyle inşaatına başladığı Hafif Raylı Ulaşım Sistemi inşaatının maliyeti, faizleriyle katlanarak büyüdü. İnşaatına başlandığı 1999 yılında yaklaşık 339.8 milyon dolar kredi ile bitirilmesi hedeflenen, ancak bu para yeterli gelmeyince talep edilen 194 milyon dolarlık ek kredinin gecikmesi üzerine duran inşaatın, harcanan 278 milyon YTL’lik kısmının maliyeti faiziyle 771 milyon YTL’ye ulaştı.
Adana Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Memduh Kurtulgan, Hazine garantisinde alınan dış kaynaklı borç ödenemeyince, bu borcun Hazine tarafından karşılandığını, ancak Büyükşehir Belediyesi’ne bu gecikmeden dolayı yüzde 4 faiz uygulanınca maliyetin büyüdüğünü söyledi.
Kurtulgan, talep edilen 194 milyon dolarlık ek kredinin yaklaşık 4yıldan beri gelmediğini, bunun da inşaatın aksamasına neden olduğunu ancak, Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) ile yaptıkları son görüşmelerdeek kredi için bir umut ışığının doğduğunu belirtti.
|