b>Adana'da ulaşıma nefes aldıracak olan raylı taşıma sisteminde işler kaplumbağa hızı ile ilerliyor. Kredi çıkmaması nedeniyle inşaatı 2 yıldır duran sistem, belediye kaynaklarıyla tamamlanmaya çalışılıyor.
Adana Büyükşehir Belediyesi'nce, 1 Şubat 1999 tarihinde başlatılan, ancak ek kredi talebinin çıkmaması nedeniyle inşaat çalışmalarına yaklaşık 2 yıl süreyle ara verilen Hafif Raylı Taşıma Sistemi'nin tamamlanması amacıyla geçtiğimiz aylarda başlatılan çalışmalar sürüyor. Adana Raylı Sistem Koordinasyon Kurulu Başkanı Mehmet Ali Uğraş, yaptığı açıklamada, 1999 yılının Şubat ayında 339 milyon liraya ihale edilen 14 kilometre uzunluğundaki metro çalışmalarına, 194.2 milyon dolar tutarındaki ek kredi talebinin Devlet Planlama Teşkilatı'ndan (DPT) çıkmaması üzerine 2001 yılının ortalarında ara verildiğini hatırlattı.
Yüzde 65'i tamam
Mehmet Ali Uğraş, 2001 yılına kadar yapılan çalışmalar sırasında inşaatın yüzde 65'inin tamamlandığını, elektro mekanik ihtiyaçların giderildiğini söyledi. Ek kredi için 27 Kasım 2001 tarihinde başvuruda bulunduklarını ifade eden Uğraş, şöyle konuştu: 'Olumsuzluklara rağmen Raylı Taşıma Sistemi projemizin bir kısmını belediyemiz öz kaynaklarıyla hayata geçirebilmek için geçtiğimiz aylarda çalışmalara yeniden başlanmıştır. Çalışmalar, demiryolu hat döşeme ve depo sahasında yoğunlaştırıldı.''
|