3. Köprü İhalesi için Düğmeye Basıldı
Ulaştırma Bakanlığı’nca, Yüksek Planlama Kurulu’na (YPK) iki proje için ortak başvuru yapıldı. Paket halinde planlanan projenin 2011 yılının ilkyarısında ihale edilmesi bekleniyor. Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilecek paket projenin toplam maliyeti 5 milyar doları aşması bekleniyor.
AKP hükümeti, 3. Boğaz köprüsü projesini Kuzey Marmara Otoyol projesiyle
birlikte paket halinde ihaleye çıkarılmasına karar verdi. |
-
3. Köprüye karşı çıkanlar İstanbul'un bir finans merkezi haline getirilmesine niye zamanında karşı çıkmadılar. Merkez Bankası'nın da gitmesiyle Ataşehir civarındaki araç trafiği had safhada artacaktır. Artık 3.Köprüye karşı çıkmak için maalesef çok geç...... Bence hedef 4. köprüyü engellemek olmalıdır çünkü 3. Köprü şu an yaşanan transit trafik sorununun en uygun çözümüdür. Yaşam biçimimiz çağdaşlaştıkça araç kullanmamız da aynı oranda artmaktadır. Bu nedenle araç trafiğindeki artış önlenememektedir. 4.köprüyü engellemenin yegane yolu İstanbul'daki nüfus yoğunlaşmasını azaltmaktan geçmektedir. Ancak bu yoğunluk Marmara, İç Anadolu ve Batı Karadeniz bölgelerine yayılırsa İstanbul'da ulaşım rahatlayabilir. Bir de hiç anlayamadığım bir şey var; Özellikle ABD'nde her hangi bir köprü geçişinde trafik sorunu yaşandığında ciddi bir trafik analizinden sonra mevcut köprünün yanına nerdeyse yapışık gibi bir köprü daha inşa edilerek bizim duble yollarda yapılan köprülerde olduğu gibi sorun çözülebilmektedir. Bizim 1.köprü dediğim Boğaziçi Köprüsü için neden böyle bir şey düşünülmüyor? YANITLA
-
Sayın Ülker Çakır'ın yaptıgı yorumlarla hemfikirim...77 ilden istanbul'a akın olduğu sürece iş kuleleri ve gökdelenlerin sayısı her geçen yıl artacak....3. değil 4.köprüler inşa edilecek ve tamamiyle katledilmiş bir istanbul yaşanacak... Enise Baysal YANITLA
-
50 yıl önce G.Kore'nin başkenti Seoul'de 2 köprü varmış. Bugün sayısını bilene raslamak zormuş. Istanbul'da da 50 yıl sonra kaç köprü olacağını bugünden bilmek mümkün değil ama Seoul'den farksız olacağı kesin. Her köprü bu kentin kalbine saplanan bir hançer olacaktır. 3. köprüye enerjik şekilde karşı çıkmayanlar, çocuklarına ve torunlarına karşı büyük bir aymazlık içinde olacaklardır. İstanbul'u büyüten projelere değil küçülten projelere prim verecek yeni ve yaratıcı projelere gereksinim vardır. Kafalarımızı bunun üzerinde yoralım lütfen. Köprüler hele asma köprüler bu kentin trafik sorununu çözmez; sadece spekülatörlerin cebini doldurur. Bu kentin eğer 2 centi varsa bir centini raylı sistemlere diğer centini de deniz ulaşımına ayırmalıdır. İstanbul'da öğünülecek tek mekan olarak boğaz var. Bu mekanı da katletmek için büyük bir enerji birikimi oluştu. Bu enerjiyi yokedecek karşı sinerjiyi kim yaratacak? Elbette medya, mimarlar odası,sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, Yapı-Endüstri Merkezi, TURSAB, tur operatörleri, tur acentaları, muhalefet partileri ve daha pek çok kuruluş. İstanbul'u öldürecek son darbe 3. boğaz köprüsüdür. Bu ölüme dur diyecek kadar medeni cesarete sahip kuruluşlar ve kişiler bu kentte yok ise zaten ölüme davetiye çıkarılmış demektir. Eğer var ise onların şimdi seslerini duymanın zamanıdır. Gelin boğazı, boğazlatmayalım. 115 milyon yıllık dünya hazinesini insanlığın güzel gözlerine miras bırakalım. Bu kent bir dünya kentidir. Sadece Türklerin değildir nasıl Roma / Floransa sadece İtalyanların, Paris Fransızların, Madrid İspanyolların, Stokholm İsveçlilerin, Helsinki Finlilerin değilse. Bir kente trafik sorunu var diye o kenti tarumar etmek büyük bir alaturkalık ve şarklılıktır. Yüksek gökdelenler İstanbul'un güzelliğini nasıl bozmuş ise boğaz üzerindeki asma köprüler daha beter bozacaktır. Ey vicdanı, dini, aklı, karakteri hür Türkiye dostları; gelin boğazın canına okutmayalım; kurtaralım. Ülkü Çakır YANITLA