Türkiye’nin önde gelen çimento ve hazır beton kuruluşlarından Çimsa, karlılığını bu çeyrekte de sürdürdü.
Şirketin gelirleri, 2008 yılının ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine
oranla yüzde 10 büyüme kaydederek 303 milyon YTL, 'vergi
amortisman faiz öncesi karlılığı' yüzde 34 olarak gerçekleşti.
Çimsa, Türkiye pazarında stratejik öncelik
verdiği hazır beton ve agrega alanında üretiminin yanı sıra, son tüketiciye
yönelik katma değerli hizmetlerle büyüyor. Yurtdışında ise,
Rusya –Novorosirsk, İspanya – Sevilla,
Almanya – Emden, Romanya – Köstence ve
KKTC – Gazimağusa’da bulunan iştirak ve terminalleri sayesinde,
46 ülkeye kendi markası ile ihracat yapan Çimsa, geçtiğimiz yıl 113 milyon dolar
ile Türkiye’nin toplam çimento ihracatının yüzde 18’ini gerçekleştirdi.
Global beyaz çimento pazarında, dünyanın en büyük üç oyuncusundan biri olan
Çimsa, İspanya’da beyaz çimento pazarının yüzde 10’unu
elinde bulunduruyor. Çimsa Genel Müdürü Mehmet
Hacıkamiloğu, ikinci 6 aylık dönem için artan maliyetler ve sektördeki
kapasite artışları sebebiyle daha temkinli olmak gerektiğini kaydederek şunları
söyledi: “Hissedarlarımız başta olmak üzere tüm
paydaşlarımıza ve Türkiye Ekonomisi’ne katkı sağlamayı, topluma karşı en önemli
sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Bunu sağlamak için en büyük gücü esnek
yapımızdan, rekabetçi karakterimizden ve yüksek performans kültürümüzden
alıyoruz.” Hacıkamiloğlu, Çimsa’nın 2008 yılsonu
hedeflerini ise şu şekilde açıkladı: - Toplam ciro hedefi
500 milyon $
- İhracat hedefi 150 milyon $
- VAFÖK %30
|