Gaziantep’e Yüzme Havuzlu Vali Konutu
500 Milyonluk Tesis Çürümeye Terk Edildi
Ağrı'da Doğal Gaz Boru Hattında Patlama
Sayıştay, Cami İhalesinde...
Arkeolojik Mezar Alanına Halı Saha
Eti Maden Binasını Boşalttı,...
TOKİ Müteahhitleri Zengin Etti
Şehir Hastaneleri Hakkında Suç Duyurusu
30 Hastane Yerine 862 Hastane...
DSİ, Kamu Zararında İlk Sırada
Sayıştay Raporları Orman İşgalini...
Müteahhit Hatasını Devlete Yüklediler
Kapatılan Havaalanına 4 Milyarlık Ödenek
17 Milyon Dolar Harcanan Boru Hattı Çürümeye Bırakıldı
Yapımına 36 yıl önce başlanan ve inşaatı yapan şirkete 17 milyon dolar ödenen 127 kilometrelik İzmit-İstanbul Boru Hattı çürümeye terk edildi.
Boru Hatları İle Petrol Taşımacılığı Anonim Şirketi (BOTAŞ) 2018 Yılı Sayıştay Denetim Raporu’nda yer alan bilgiye göre, yapımına 36 yıl önce başlanan İzmit (İpraş)-İstanbul (Haramidere) Boru Hattı Projesi tamamlanmadan çürümeye terk edildi. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; benzin, motorin, gaz yağı, jet yakıtı taşımak üzere 16 inç çapında ve 40 kilometresi İstanbul Anadolu yakasında, 87 kilometresi Avrupa yakasında bulunan 127 kilometrelik akaryakıt boru hattının yapımına 1984 yılında başlandı. Hazine Müsteşarlığı, İslam Kalkınma Bankası’ndan 1984 yılında yapılan anlaşmayla 15 milyon 700 bin dolar kredi aldı. Proje için kredinin yanı sıra genel bütçeden yapılan aktarmalarla yaklaşık 17 milyon dolar harcandı. Boğaz geçişi ve İpraş pompa istasyonu hariç olmak üzere projenin kalan kısımlarının tamamlanması 1989 yılına kadar sürdü. Doğalgaz taşınamaz Boru hattı ve istasyonları tamamlanan pompa motor grupları satın alınan proje 26 Ekim 1990’da BOTAŞ’a devredildi. BOTAŞ tarafından yapılan inceleme ve çalışmalar sonucu basınç ve boru et kalınlığı gibi teknik sebepler ve boru güzergahı üzerindeki yapılaşmalar nedeniyle boru hattının doğal gaz taşımacılığında kullanımının mümkün olmadığı görüldü. O günden bu yana da proje ile ilgili bir adım atılmadı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |