Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen UNICERA Uluslararası
Seramik Banyo Mutfak Fuarı’na katılan Seranit Yapı
Grubu, standında, 145 milyon dolarlık yatırımla hayata geçen
Serra ürünlerinin yanısıra seramik sanatçısı Emine
Gönüllü’nün ilk sergisi yer alırken, Bahar Korçan’ın
Serra için tasarladığı Benim Masalım ve Umut koleksiyonları
tanıtılıyor.
Stantta düzenlenen basın toplantısında konuşan
Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Altunalan, Seranit’in, Türkiye’de
sektör lideri, dünyada ise ilk üç önemli oyuncu arasında olduğunu belirterek,
“1993’te 500 bin metrekare üretim kapasitesi ile kurulan Seranit, 2001 yılında
grubumuza geçmesi ile yeni bir sinerji kazandı; revize yatırımlarla önce 1
milyon 500 bin metrekareye, daha sonra ise 2 milyon 500 bin metrekareye ulaştı”
dedi. Türkiye seramik sektörünün dünya pazarlarında haklı yerini alması için
tasarım kopyalamaması, ar-ge ve ür-ge yatırımlarına hız vermesi gerektiğini
vurgulayan Altunalan, bu süreçte tesislerin yenilenmesi, modern teknolojiye ayak
uydurulması, en önemlisi kaynağın ‘insan’ olduğununun unutulmaması ve çok
üretmek yerine kaliteli üretmenin önemli olduğunun altını çizdi.
10 yılda yüzde 5602 büyüdü
Seranit’in eksikleri gördükten sonra seramik sektörüne yaptığı 145 milyon
dolarlık yatırımla 18 milyon 500 bin metrekare kapasiteye ulaşarak, yeni
markası Serra’nın üretim tesislerini hizmete soktuğunu kaydeden
Altunalan, “Serra ile Türk seramik sektörünü dünya birinci ligine çıkarmayı
misyon edindik. Sektördeki arkadaşlarımı kaliteli, katma değeri yüksek ürünlerle
ihracatımızdaki 5 - 6 dolarlık ortalamalarımızı 10 – 15 dolar seviyelerine
çıkartmak için işbirliğine davet ediyorum” dedi.
Altunalan’ın verdiği bilgilere göre Seranit 2011 rakamlarına göre son 10
yılda üretimde yüzde 1343 büyürken, Serra yatırımı ile 2012 yılı ciro ve büyüme
hızı aynı dönemde yüzde 2716 olarak hesaplanıyor. 2001 yılında net satışların 6
milyon 750 bin TL civarında olduğunu kaydeden Altunalan “2012 yılı satış
hedefimiz 385 milyon TL, bu da on yılda ciro bazında yüzde 5602 büyüme anlamına
geliyor. 2012 yılında ise pazar payımızı üretimde yüzde 5, ciro da ise yüzde 20
seviyesinde olacak” diye konuştu.
‘Hedef dünya markası olmak’
Seranit Yapı Grubu Tasarım ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi
Ece Ceylan Baba ise, “Ekip olarak hayalimiz dünya standartlarında bir
marka yaratmaktı. Bu segmentte dünya tasarım merkezlerinin markalarının ön plana
çıkması bizi Türk firması olarak ‘biz de varız’ demeye yöneltti.
Türkiye’nin lider seramik üreticisi olarak yeni markamız ‘Serra’ ile teknoloji,
kalite ve tasarım anlamında dünya standartlarını zorlamayı hedefledik” dedi.
Mükemmelliği yeniden tanımlayan Serra ile sadece seramiği değil, Türkiye’nin
yaratıcı, sanatsal değerlerini ve eserlerini ürüne dönüştürerek bir değer olarak
dünya sahnesine koymayı amaçladıklarını anlatan Baba, “Serra’yı dünya markası
haline getirmek için alanında son derece başarılı Türk, İtalyan ve İspanyol
tasarımcılarla çalıştık ve herkesin kendinden bir şeyler bulacağı altı serilik
bir ürün gamı hazırladık. Minimalist tasarımlardan, renkli çalışmalara, üç
boyutlu tasarımlardan düz beyaza kadar her zevke hitap edecek bir ürün
çeşitliliği ile sahneye çıkıyoruz” diye konuştu.
Serra’nın reklam filminde hem oyunculuğu hem de güzelliği ile ‘mükemmellik’
kavramıyla birebir örtüşen bir isim olan Penelopé Cruz ile
çalışmaya karar verdiklerini ifade eden Baba konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bugün Unicera’da bu sanat yolculuğumuzu devam ettiriyoruz. Seranit, sanatı
ve sanatçıyı destekleyen işbirliklerini sürdürüyor. Örnek olarak, seramik
sektörüne yeni bir yorum getireceğinden emin olduğumuz ‘Serra’ markası için moda
tasarımcısı Bahar Korçan ile birlikte yürütülen 'Benim Masalım' ve 'Umut'
koleksiyonları bugüne kadar hiç uygulanmamış bir teknoloji ve özgün bir tasarım
ile bugün burada sizlerle, çok yakında kullanıcısı ile buluşacaktır. Bize çok
heyecan veren bir ilke daha imza atarak değerli seramik sanatçımız Emine
Gönüllü’nün 7 yılı kapsayan seramik çalışmalarından oluşan soyut seramik
sergisini ilk kez sizlerin ziyaretine açıyoruz.”
|