eçtiğimiz yıllarda Londra, İngiliz kentlerinin içinde bulunduğu duruma ve sürpriz yollarla yeni binalar diken yüksek gelirlilerin sömürgesine karşı çıkan yeni nesil mimarlara tanıklık etti. İşte bu “Cesur İngilizler”den altısının mimari uygulamalarını içeren “Cesur İngilizler: Yeni Londra Mimarisi” adlı sergi Carnegie Sanat Müzesi’nde 6 Haziran'a kadar ziyarete açık olacak.
Sergideki tüm projeler, bir zamanlar endüstri bölgesi olan ve şimdi de dar gelirlerin, şöhretli-zengin insanların ve göçebelerin birlikte yaşayarak garip bir sosyal karışıma neden oldukları doğunun en ucunda bulunuyor. Projelerin çerçevesini post-endüstri, çokkültürlülük ve dünün fakir göçmenleri bugün genç İngiliz sanatçıları oluşturuyor.
1960 yılında doğan bu mimarların hepsi, kültürel mirasa önem veriyor. Onların mimari yaklaşımını teoriden çok deneysellik oluşturuyor.
“Projelerde, mimari özelliklerin yanı sıra kendilerini de bulanlar sergiyi izledi. Serginin psikolojik çerçevesini, tipik bir şekilde Doğu Londra’nın maruz kaldığı hızlı dönüşüm oluşturuyor. Örneğin, pek çok sitenin kanal sistemi kapalı” diyor Pittsburgh Müzesi’nden serginin mimari küratörü ve organizatörü Raymund Ryan ve şöyle devam ediyor:
“Mimari düşünce, sık sık kaliteli materyaller kullanmaya meyillidir, tabi eğer ucuz ise. Birisi bana bu projelerin
hassasiyet taşıdığını ve Arte Povera’dan uzak bir yere nakledilmemesi gerektiğini söylemişti.”
Sergide ayrıca Londra’nın bugünlerde fotoğraf, resim, film ve DVD gibi tat aldığı sanat kollarından örnekler de sunulacak.
Sergiye katılan “Cesur İngilizler” şunlar: Adjaye/Associates, Caruso St. John Architects, FAT [Fashion Architecture Taste], Níall McLaughlin Architects, muf ve Sergison Bates Architects.
*Haber, Carnegie Müzesi’nin web sayfasından ve Domusweb’den derlenmiştir.
|