Cadde ve sokaklardaki çukurlar ile bozuk asfalt,
başkentliyi bıktırdı. Araçlara da zarar veren yollardaki bozukluklar
yolculukları çekilmez hale getiriyor. Cadde ve sokaklarda asfalta göre daha
aşağıda rögar kapakları ile çukur ve çöküntü alanları bulunuyor. Rögar
kapaklarının asfalt ile aynı seviyede bulunması gerekirken, zamanla yenilenen
asfalt bu rögar kapaklarını aşağıda bırakıyor. Bu da kaza riskini arttırıyor.
Özellikle araçların trafikte daha hızlı seyrettiği gece saatlerinde, bu rögarlar
büyük tehlike oluşturuyor. Bazı sokak ve caddelerde ise rögar kapakları tam
tersi olarak asfalt seviyesinden çok daha üstte bulunuyor.
Kimi yollarda yer yer çukur ve çöküntüler oluşmuş durumda. Çalışmalar
sonrasında iyi tamir edilmeyen yollarda, zamanla araçların da etkisiyle çökme
yaşanıyor. Kentin dış mahallelerine doğru gidilikçe yollardaki asfalt eksikliği
daha sık göze çarpıyor. Özellikle yağışlı günlerde yollar “çamur deryasına”
dönüşüyor.
Kaldırımda yürümek zor
Kentin en işlek yerlerinin başında gelen Kızılay ve çevresindeki caddelerde
dahi kaldırımlarda yürümek maharet istiyor. Özellikle Atatürk Bulvarı, Gazi
Mustafa Kemal Bulvarı (GMK), Ziya Gökalp Caddesi, Mithat Paşa Caddesi,
Meşrutiyet Caddesi, Necatibey Caddesi ve Cemal Gürsel Caddesi’de kaldırımlardaki
bozukluklar dikkat çekiyor. Kaldırım boyunca irili ufaklı çukurlar bulunuyor.
Kimi yerlerde ise kaldırım taşları yerlerinden çıkmış durumda.
Araçlar işgal ediyor
Kentin bazı noktalardaki kaldırımların yol seviyesine kadar alçaldığı
gözlenirken, bu durum araçların kaldırımları işgal etmesini kolaylaştırıyor.
Kaldırım kenarlarındaki dağılmaların birçoğu da bu araçların kaldırımlara
çıkması sonucu yaşanıyor. Her esnafın kendi işyerinin önündeki kaldırımları
söküp yerine kendine özgü şekilde taş döşemesi de buralarda çirkin bir görüntü
oluşturuyor.
En büyük zarar lastiklere
OSTİM’deki bir firmada satış sorumlusu olan Hakan Yakup, kendilerine gelen
oto sahiplerinin yüzde 80-90’ının lastik yarılması, jant eğilmesi ya da
kırılması şikâyetleriyle başvurduğunu vurguladı. Yollardaki çukurların aracın
diğer aksamlarına da zarar verdiğini belirten Yakup, “Hızlı gitmek bu zararı
daha da arttırıyor. Aracın rot ayarları, amortisörleri, süspansiyonu yani
sonuçta arabanın ön takımı tamamen bozuluyor” dedi. Yakup, yağmurlu havalardan
sonra bu durumun daha da arttığı kaydetti. “Çukurlar her tarafta var” diyen
Yakup, bu konuda belediyelere görev düştüğünü söyledi.
Özgönül: Çalışmalar bölük pörçük yapılıyor
TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Nimet Özgönül
belediyelere uyarılarda bulundu. “Çalışmalar, bütününden giden bir tasarlama ile
yapılmadığı için bölük pörçük gidiyor. Bir yerde kaldırım yüksekliği 30
santimetre iken, bir yerde bu 10 santimetre oluyor” diyen Özgönül, işleri
yapıyor olmanın da çözüm olmadığını söyledi. Özgönül, “Süreçlerin planlanmış
olması, kaynaklarının kesilmemesi gerekiyor. Yoksa bir yer yapılıp diğer bir
yere bütçe yetmediği için onun yarım kalması olmaz” dedi.
‘Yayalar ne yapsın?’
Yollara bakıldığında yayalara ayrılmış alan kalmadığını belirten Özgönül,
buna da kaldırımlara park eden araçlar ile zemin katını ticarethane olarak
kullanan binaların sokağa taşmasının neden olduğunu vurguladı. Burada denetimin
önemli olduğuna işaret eden Özgönül, herkesin geçtiği ana caddelerdeki
çalışmaların “göstermelik” olduğunu söyledi.
‘Eşgüdüm yok’
Nimet Özgönül, çalışmalar yapılırken belediyeler arasında bir eşgüdümün
olmadığını da belirterek, “Kentin bir parçasını birinin düzenleyip diğer
tarafının kalması doğru bir şey değil. ASKİ’si başka bir şey yapıyor, elektrik
işleri başka bir şey. Bunlar da çalışmalarını eşgüdüm içinde yapmıyorlar”
dedi.