Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvayı Sefere Hazır



5,2 kilometre uzunluğundaki Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar Cadde Tramvayı'nda ilk deneme seferi gerçekleştirildi. Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar Cadde Tramvay Hattı’nın üzerinde 578 metre viyadük, 587 metre dere geçişi, 4 bin 35 metre hemzemin hat ve 9 istasyon bulunuyor. Hat, Bağcılar yönünde Fildamı Caddesi’ne doğru ilerleyerek Çırpıcı Deresi ve D-100 Karayolu’nu viyadük ile üstten geçiyor ve Mehmet Akif Caddesi’nin orta refüjüne oturuyor. Zeytinburnu - Bağcılar Hattı, halen işletmede olan Kabataş - Zeytinburnu Tramvay Sistemi’nin son istasyonu olan Zeytinburnu İstasyonu’na entegre olarak başlıyor.

1 saat 18 dakikada Bağcılar’dan 4. Levent’e kesintisiz ulaşım…
Bağcılar’dan kesintisiz olarak Kabataş’a 64 dakikada ulaşan İstanbullular, burada Taksim-Kabataş Füniküler Sistemine aktarma yaparak, 2 dakikada Kabataş’tan Taksim’e, oradan 12 dakikada 4. Levent’e kadar da kesintisiz olarak ulaşabilecek. Aynı zamanda, Güngören-Bağcılar’dan tramvaya binen bir yolcu, Zeytinburnu’nda aktarma yapıp Havaalanı’na da direkt olarak ulaşabilecek. Saatte tek yönde 21 bin 600 yolcu taşınabilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Müdürlüğü’nce yapımı sürdürülen hattı test sürüşüne hazır hale getirildi. Hattın, önümüzdeki aylarda hizmete alınması planlanıyor. Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Cadde Tramvayı’nın maliyeti 50 milyon YTL.