Zeytinburnu – Bağcılar Tramvay Hattı’nda Çalışmalar Tamamlanıyor
İstanbul’da trafiğinin yoğun olduğu Zeytinburnu – Bağcılar güzergâhındaki tramvay hattı çalışmalarında son noktaya gelen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 20 Nisan 2006 tarihinde hattın enerji verme işlemlerini başlatıyor. Güzergâh boyunca 34,5 kV ve havaî hat direklerine de 750 V. DC verilerek başlanacak enerji verme işlemi öncesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekipleri, son denetimleri yapıyorlar.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Basın Danışmanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada; Zeytinburnu- Bağcılar Tramvay Hattı’na 20 Nisan 2006 tarihinde enerji verilmeye başlanacağı belirtilerek, enerji verme işlemlerinin başlamasıyla birlikte İstanbulluların can ve mal güvenlikleri için bazı hususlara dikkat etmesi gerektiğine dikkat çekildi.
Açıklamada şu uyarılarda bulunuldu; “20 Nisan tarihinde enerji verme işlemlerinin başlamasının ardından güzergâh boyunca izinsiz kazı yapmak, enerji telleri altında durmak, enerji telleri altına araç park etmek tehlikeli ve yasaktır. Yine tramvay yolu boyunca devam eden enerji hatları altında 4.30 metreden yüksek araçların geçmesi, enerji tellerine ve direklerine yönelik her türlü fizikî müdahale de bulunmak da can ve mal güvenliği açısından sakıncalı.”
5.2 kilometre uzunluğunda olan Zeytinburnu – Bağcılar Tramvay Hattı maliyeti (inşaat ve elektro-mekanik) yaklaşık 15 milyon dolar olması bekleniyor. Bu hattın inşaatı tamamlandığında, Aksaray - Havaalanı Hafif Metrosu, Eminönü - Zeytinburnu Tramvayı ve Yenikapı - Zeytinburnu - Bakırköy - Bahçelievler - Bağcılar - lkitelli - Olimpiyat Köyü Metrosu ile entegrasyonu sağlanacak. Tramvay hattı, Mayıs 2006’da test sürüşüne hazır hale geliyor. Hattın, Temmuz 2006’da hizmete açılması planlanıyor...