Yurt Dışında Markalaşma ve Tanıtım için Destek



''Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi Ve Turquality'nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ'', Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, önceki tebliğde yer alan ''Müsteşarlık: Dış Ticaret Müsteşarlığını (DTM),'' ibaresi ''Bakanlık: Ekonomi Bakanlığını,''; ''Birlik: Dış Ticaret Müsteşarlığının bağlı kuruluşu olan İhracatçı Birliklerini,'' ibaresi ''Birlik: İhracatçı Birliklerini,'' olarak değiştirildi.
    
İhracatçı birlikleri, üretici dernekleri ve birliklerinin desteklenmesine ilişkin, iştigal ettiği sektörü tek başına temsil eden birliklerin, iştigal sahasına giren ürünlerinin yurt dışı pazarlarda markalaşması amacıyla gerçekleştirecekleri tanıtım, reklam ve pazarlama (görsel ve yazılı tanıtım, show, defile, ülke imaj kampanyası, pazar araştırması, sponsorluk, marka-promosyon ajansı, stratejik danışmanlık giderleri gibi) projelerine ilişkin harcamaları, yüzde 80 oranında ve proje başına yıllık en fazla 500 bin dolarla desteklenecek.
    
Öte yandan birden fazla birlik tarafından oluşturulan ve destek kapsamına alınan projelerde, birlik başına 250 bin dolar destek sağlanacak. Her birliğin aynı anda bir projesi desteklenebilecek ve projesi sona eren birlikler yeni bir projeyle başvuru yapabilecek.
    
Söz konusu birlikler ve marka destek programında yer alan şirketler, iştigal sahasına giren ürünlerinin yurt dışı pazarlarda markalaşması amacıyla gerçekleştirecekleri tanıtım ve benzeri faaliyetlerinde destek kapsamına alındıkları tarihten itibaren dört yıl ve proje bazında bu faaliyetlerine ilişkin harcamalarında yüzde 80 oranında ve yıllık en fazla 250 bin dolar destekten yararlandırılacak.