Yap-İşlet-Devret (YİD) projeleri havacılık sektöründe karadelik haline geldi. Havalimanlarındaki, “garanti altı gerçekleşmeler” nedeniyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) kasasından şirketlere 2015-2022 döneminde aktarılan toplam para 691,6 milyon dolara ulaştı. YİD kapsamında yaptırılan havalimanlarının yanı sıra, ihtiyaca bakılmaksızın birçok kentte inşa ettirilen havalimanları da müteahhitlerin kasasını doldurdu. DHMİ’nin verilerine göre, yüksek maliyetle inşa edilen çok sayıda havalimanı beklenilen ilgiyi görmedi.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; maliyeti itibarıyla tartışma yaratan ve boş kalan havalimanları arasında yer alacağı gerekçesiyle eleştirilen Yozgat Havalimanı’nın maliyetinde yaşanan artış da dikkati çekti. Yapımına 2018 yılında başlanan Yozgat Havalimanı, öngörülen maliyetini 1,9’a katladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, partisinin Şubat 2019’da Yozgat’ta düzenlediği mitingde havalimanının 2022 yılında bitirileceğini söylemişti. Ancak Yozgat Havalimanı, “Yozgatlılara müjdelendiği” gibi 2022 yılında bitirilemedi.
Yozgat Valiliği, 2021 yılında yayımladığı açıklama ile havalimanının toplam maliyetini, altyapı inşaatları için 278 milyon 400 bin TL, üstyapı inşaatları için ise 374 milyon TL olmak üzere toplam 652 milyon 400 bin TL olarak açıkladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın verilerine göre, bitirilemeyen Yozgat Havalimanı için 2022 yılı sonu itibarıyla 1 milyar 260 milyon 101 bin TL harcandı. Harcanan 1,2 milyar TL’nin 1,14 milyar TL’sinin altyapı işleri için 54 milyon TL’sinin ise üstyapı işleri için kullanıldığı belirtildi.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.