Bugün törenle resmi açılışı yapılacak olan 542.5 kilometrelik Karadeniz Otoyolu (3x3) 19 yılda tamamlandı; 6.5 milyar dolar harcandı. 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi ve 9 liman ve 2 havaalanı ile yüzlerce köyü kapsayan otoyolda, 263 köprü ve 32 tünel bulunuyor.
Samsun'dan Sarp'a kadar uzanıyor. Bu işin görünen kısmı... Ya gerisi; yeterli etüt ve çevresel değerlendirme ve sosyal fayda analizleri yapılmaması.. 'Özlem' olan 'yol'un, yolsuzluğa dönüşmesi; adına 'kıyı kıyım yolu' denmesi ve deniz sevdalılarına Çin Seddi çekilmesi... İstinai hükümlerle ihale yapılmadan otoyolun bölümler halinde ihale edilmesi... 'Dolgu yol' pazarlamasıyla Hazine arazileri ve Hazine'nin talan edilmesi... Karadenizlilerin yağmaya karşı yaptığı başvurularda 'mevzuata uygun değil, kamu yararına aykırı' diyen yargı kararlarının ayaklar altına alınması... AKP'li bakanların projeye "Yolu bu şekilde yapanın eli kırılsın", "Kucağımızda bulduk, yapacak bir şey yok", "Aptalca bir mühendislik eseri", "Biz de çevreciyiz ama kamu yararı bizim için esastır" gibi sözlerle yaklaşması ve 'al gülüm, ver gülüm' anlayışının aynen sürdürülmesi... Karadeniz Sahilleri Koruma Platformu Sözcüsü Hasan Sıtkı Özkazanç bakın ne diyor: "Bilimin aydınlık yüzünü sunan Prof. İlyas Yılmazer ve Prof. Fazıl Çelik'in uyarılarının hiç dikkate alınmaması sonucu ortaya "Deniz manzaralı dünyada eşi benzeri olmayan bir yol" çıkması... Ve bunun sonucunda Yüce Divan'a giden bakanlar ile Karadeniz'in 'Kayadeniz' olmasına Karadeniz'in ruhunu kaybetmesine, Karadeniz'in iğdiş edilmesine karşı çıkanların tehdit edilmesi ve yargı önünde başa çıkılamayan Av. Cihan Eren'in şehit edilmesi...
Buyurun Karadeniz Otoyolu'nun açılışına; hayırlı olsun!