Yerli Firmaların Alım Heyeti Programına İlgisi Krizle Arttı
Yapı Fuarı İstanbul 2010 İş Geliştirme Platformu
çerçevesinde gerçekleştirilen organizasyonlardan biri olan Başbakanlık
Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM)İşbirliği Alım Heyetleri
Programı, dün (04 Mayıs Salı) WOW İstanbul Convention
Center’da gerçekleştirilen ikili görüşmelerle başladı. Fuarla eş
zamanlı olarak yürütülen program, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın
koordinatörlüğünde Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği
(OAİB) organizatörlüğünde gerçekleştiriliyor. Özellikle Afrika,
Ortadoğu ve Uzakdoğu ülkelerinden inşaat yatırımcılarının öne çıktığı program,
Türk Yapı Sektörü’nün uluslararası alandaki faaliyetlerine olumlu katkılar
sağlayacak.
Alım
heyeti organizasyonunun 4 yıldır yapılmakta olduğunu anımsatan OAİB Tanıtım,
Fuar, Organizasyon ve Yayın Şubesi Şube Müdürü S. Tansel Künbi,
“İlk yaptığımız ziyarette fuarın, Türkiye için çok önemli ve prestijli bir
organizasyon olduğunu gördük. Özellikle inşaat malzemeleri ve müteahhitlik
hizmetleri konusunda Türkiye’nin önde gelen bütün firmalarının katıldığı, çok
güzel organize edilmiş, yerli ve yabancı katılımı, ziyaretçi yoğunluğuyla dikkat
çekiyordu. Sonraki yıllarda da giderek artan bir ziyaretçi ve katılımcı profili
oldu” dedi. Programın Fuarla eş zamanlı kurgusunun, ikili görüşmelerin
standlarda sürdürülmesi anlamında faydalı olduğunu anlatan Künbi, çividen iskele
kalıp sistemlerine ve inşaat makinelerine kadar geniş bir ürün yelpazesi olan
inşaat malzemeleri sektörünün Türkiye açısından öneminin altını çizdi ve
gittikçe artan rekabet içinde öne çıkabilmek için alım heyeti
organizasyonlarının önemli fırsatlar sunduğunu sözlerine ekledi.
Heyeti
oluşturacak ülkelerin belirlenmesinde yeni pazar arayışlarının çok belirleyici
olduğuna değinen Künbi, şöyle devam etti: “Bu organizasyonda, Afganistan, Kuzey
ve Orta Afrika ülkelerinin heyetleri var örneğin. Sudan, yaklaşık 40 firmayla
katılıyor. Bu ülkeler, yeniden inşa sürecinde olmalarıyla dikkat çekiyorlar ve
inşaat malzemeleri konusunda Türkiye’den ciddi talepleri var. Bu tür
organizasyonların, ülke ihracatının artmasında çok önemli katkıları olduğuna
inanıyorum”.
Krizin, Türk firmalarının ikili görüşmelere katılımını
olumlu etkilediğini açıklayan Künbi, “Kriz öncesinde ürün pazarlama, kapasite
kullanımı sıkıntısı olmayan firmalar, yeni pazarlar, yeni müşteriler bulmanın
kolay bir şey olmadığını görmeye başladılar. Dolayısıyla oluşturduğumuz
heyetlere katılımlarını arttırdılar. Firmalarımız, bu firmaları bulmak için
yurtdışına gitmek ve onun maliyetini göğüslemek yerine, neredeyse sıfır
maliyetle burada görüşme fırsatı buluyorlar. Bu ciddi bir imkan” dedi.