Yeniliğe ve teknolojiye yapılan yatırım FİLLİ BOYA'yı zirveye taşıdı



Uluslararası boya üreticisi Caparol'dan aldığı teknolojiyi geliştiren Filli Boya, 79 trilyonluk ciroyla sektörde liderlik koltuğuna oturdu.

Teknoloji ile tanıtımı düzenli olarak kullanan Betek Boya, kriz döneminde yüzde 8 büyüme sağlayarak sektörde en yüksek ciroya ulaştı.

Son günlerde 'Filli Boya - Milli Boya' reklam kampanyasıyla tekrar gündeme gelen Filli Boya markasının sahibi Betek AŞ., geçen yıl yaklaşık yüzde 41.5 oranında daralan boya sektöründe benimsediği agresif pazarlama stratejiyle 79.3 trilyon liralık ciroya ulaştı. Betek Boya Genel Müdürü Tayfun Küçükoğlu, elde ettikleri başarının ardında güçlü ortakları Alman Caparol firmasından aldıkları teknolojiyi daha da geliştirerek piyasaya sürdükleri yeni ve kaliteli ürünlerin olduğunu açıkladı. Küçükoğlu, başarılarının diğer önemli ayağının ise piyasaya hareket getiren ürünlerini güçlü bir tanıtım kampanyası olduğuna dikkat çekti. Balkanlar, Türk Cumhuriyetleri ve Rusya başta olmak üzere 750 milyon nüfusun yaşadığı 36 ülkenin geniş bir pazar potansiyeline sahip bulunduğuna dikkati çeken Küçükoğlu, şimdiki hedeflerinin ise söz konusu ülkelerde markalarını yerleştirmek ve bölgede güç haline gelmek olduğunun altını çizdi.

4 trilyon liralık zarar 50 trilyonluk kazanca dönüştü....
2001 yılındaki krize rağmen 'agresif' satış politikalarına devam ettikleri için şubat, mart, nisan aylarında 4 trilyon lira zarar ettiklerini belirten Tayfun Küçükoğlu, en az 50 trilyon liralık güven kazanarak sektörde birincilik koltuğuna oturduklarını söyledi. Elde ettikleri başarıyı kamuoyuna duyurmak amacıyla ilk kez basının kaşısına çıkan Betek Boya'nın üst düzey yetkilileri, önceki gece düzenlenen toplantıda 1982'den günümüze kadar geçen süreyi ve stratejilerini anlattı. 1988 yılında beton katkıları ve su izolasyonu alanında faaliyet göstermek amacıyla kurulan Betek'in 1993'de inşaat boyaları alanına adımını attığını anlatan Küçükoğlu, piyasadaki güçlü firmalarla rekabet için Alman boya şirketi Caparol ile 1996yılında işbirliğine gittiklerini ve Betek'in yüzde 15 hissesini sattıklarını belirtti. Küçükoğlu, daha sonra bu oranın 1998'de yüzde 25'e çıkarıldığını belirterek şöyle devam etti: " Piyasaya yeni ürünler sunarak teknolojik üstünlüğümüzü göstermeye başladık. Bu gelişmelerin yanı sıra, sektörün profesyonelleri olan toptancı, bayi ve boyacılarla bütünleşmeye önem verdik. Nitekim, 1993 - 2000 yılları arasında sektör yüzde 10 büyürken Betek yüzde 396 büyüme sağladı"

Kriz yılında yeni üretim tesislerinin temeli atıldı
Kriz dönemlerinin tehlike ve fırsat şeklinde iki yol açtığını dile getiren Küçükoğlu, Betek'in benimsediği agresif strateji çerçevesinde 2001'deki krizi 'fırsat' olarak algıladıklarını kaydetti. 'Zaten 2001'i atılım yılı olarak planlamıştık' açıklamasında bulunan Küçükoğlu öncelikle eleman sayısının yüzde 20 arttırılarak 547'ye çıkarıldığını ve yatırımların öne çekildiğini söyledi. Bu kapsamda Gebze'de 103 dönümlük sanayi arazisi satın aldıklarını açıklayan Küçükoğlu, burada toplam 30 milyon dolarlık bir yatırımı kapsayan yeni fabrika yatırımının öngörüldüğünü ifade etti.

Küçükoğlu finansmanın büyük kısmının uzun vadeli dış kredi, geri kalan kısmın ise öz kaynakla sağlanacağını belirtti. 2001 yılında 8 milyon dolarlık ihracat yapan Betek, Gürcistan ve Azerbaycan pazarında en iyi bilinen marka. Betek'in 2005 yılına kadar ihracat hedefi ise 40 milyon dolar. Kriz döneminde Türkiye'nin ilk silikonlu iç cephe boyası Alpina Silan'ı piyasaya sunan Betek, sadece bu üründen 11,2 trilyon lira ciro elde etti.