Diğer 2 köprüye göre çelik yerine betonun tercih edileceği yeni köprüde kullanılacak malzeme en az 120 yıllık kullanıma göre hesaplanırken, yapının inşasında özel olarak üretilen bir çimento türü kullanılacak. Köprü ve otoyol inşaatı için 2.5 milyon metreküp beton ihtiyacı olduğunu söyleyen köprünün çimento tedarikçisi Akçansa’nın Genel Müdürü Hakan Gürdal, köprü ile birlikte Avrupa Yakasında inşa edilecek otoyol içinde çimento tedarik edeceklerini ifade etti.
Hürriyet'n haberine göre, toplamda 1.5 milyon metreküplük ihtiyacı Akçansa’nın karşılayacağı bilgisini veren Gürdal, "Birinci ve ikinci köprü üst üste gelse bile yeni köprünün yüksekliğine yetişemeyecek. Bu büyüklükte bir yapıya beton sağlamak kolay değil. İstenilen standartlarda betona ulaşmak için 160 deneme yaptık" dedi.
Köprünün inşasında 3 vardiyalı çalışacaklarının bilgisini veren Gürdal, Avrupa ve Anadolu yakasında 4 tesis kurulacağını söyledi. Tesislerin 2’sinin yedekte hazır olarak bekleyeceğini kaydeden Gürdal, "Her sistemin hemen çalışmaya hazır bir yedeğini de temin ediyoruz. Bu tesisler dışında otoyol inşası için 3 tesis daha yer alacak. Tesisler için 15 milyon liralık yatırım yapıldı. Özel bir ekip kurduk ve 100 kişilik ek istihdam sağladık" dedi.