Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Tren Yolu Neden Açılmıyor?



Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2016 yılında “dünyanın en geniş köprüsü” ifadeleriyle açılışını yaptığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde bulunan yol için tren ihalesi hâlâ yapılmadı.

Cumhuriyet’ten Sena Tufan’ın haberine göre; İYİ Parti İstanbul Belediye Meclis üyesi ve İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu üyesi Suat Sarı, bakanlığın ihale açmamasına tepki göstererek “Köprü beş buçuk yıl evvel bitirildiğinde ‘dünyanın en geniş köprüsü’ diye lanse edildi. Geniş yapıldığı zaman köprünün maliyeti de artıyor. Tren yolunu yaptınız da neden beş buçuk yıldır ihalesini yapmadınız, treni bir türlü devreye alamadınız? Devlet aklı bir köprüyü yaparken plansız mı yapar? Köprü için harcanan işletme maliyetleri israf oldu.” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

"TBMM’ye de geldi"
İYİ Partili Sarı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yapılmayan tren ihalesini TBMM gündemine de taşındığını ancak iktidar yetkililerinin konuya açıklık getiren bir açıklama yapmadığını söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na konuya ilişkin sorular yönelten Sarı, şu ifadeleri kullandı: “Tren ihalesi neden hâlâ yapılmadı ve ne zaman yapılacak? Tren yolu-Gebze-Yavuz Sultan Selim Köprüsü İstanbul Havalimanı hattı için ne kadarlık bütçe hesaplandı? Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bu iş için 2022 yılında bir bütçe ayrıldı mı? Bugüne kadar işletmeci ICA şirketine dolar bazında ne kadar ödeme yapıldı?”

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.