Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçmişte ihmal edilen
demiryollarına büyük önem verdiklerini vurgulayarak, “Türkiye
Cumhuriyeti tarihinin son 60 yılında ilk defa yatırım ödeneği, demiryollarına
karayollarından daha fazla konuldu. Bu da demiryollarına verdiğimiz önemin bir
başka göstergesidir. Bu sene demiryollarının 3 milyar TL tutarında bir yatırım
ödeneği var. Yetmezse buna daha da ilave edeceğiz” dedi.
Demiryolu 2 bin 500 kilometreyi buldu
Ayaş ile Sincan arasında sefer yapacak 32 banliyö treni, Bakan Yıldırım’ın da
katılımıyla Ankara Garı’nda düzenlenen törenle hizmete alındı. Trenle Ankara
Garı’ndan Gazi istasyonuna kadar seyahat eden Yıldırım, yolcularla sohbet edip,
treni beğenip beğenmediklerini sordu. Yıldırım, trenlerde her türlü konforun
bulunduğunu belirterek, “Artık Ankara’da seyahat, bir çile olmaktan bir zevke
dönüştü” dedi.
Demiryollarının geçmişte ihmal edildiğini belirten Yıldırım, Başbakan Tayyip
Erdoğan’ın talimatıyla 2003’te başlattıkları demiryolu kalkınma hamlesinin tüm
hızıyla devam ettiğini belirtti. Bakan Binali Yıldırım, “Bugün bitirdiğimiz ve
devam eden projelerin toplam uzunluğu 2 bin 500 kilometreyi buluyor. 1950-2003
arasında yıl başına sadece 13 kilometre demiryolu yapıldığını düşünürseniz, yedi
yılda 2 bin 500 kilometre demiryolunun neleri yapmaya başladığımızı gösteren ön
önemli ölçüdür” diye konuştu.
‘15 milyon dolarlık proje devam ediyor’
Yeni hatlar da yaptıklarını ifade eden Yıldırım, demiryollarında devam eden
projelerin yaklaşık 15 milyar dolar tutarında olduğunu söyledi. Yıldırım,
“Türkiye Cumhuriyeti tarihinin son 60 yılında ilk defa yatırım ödeneği,
demiryollarına karayollarından daha fazla konulmuştur. Bu da demiryollarına
verdiğimiz önemin bir başka göstergesidir. Bu sene demiryollarının 3 milyar TL
tutarında bir yatırım ödeneği var. Yetmezse buna daha da ilave edeceğiz” diye
konuştu.
Bugüne kadar 4 bin kilometre demiryolu hattını yenilediklerini söyleyen
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni hat yapımı için ise en az 1 milyar lira
harcama yapıldığını ifade etti. Yıldırım, bir yanadan demiryolları ayağa
kaldırılırken, bir yandan da demiryolları milli sanayisi kurulduğunu söyledi.
Ankara metrosunu hükümet yapacak
Yıldırım, bir gazetecinin büyükşehir belediyelerinin yapımı yarım kalan şehir
içi raylı sistemleri ve metrolarına ilişkin sorusu üzerine şunları söyledi:
“Yeni yasa çıktı. Ulaştırma Bakanlığı, şehir içi raylı sistemleri de
yapabilecek. Önceden sadece şehirlerarası ve şehirleri transit geçen raylı
sistemler yapabiliyorduk. Yeni yasayla şehir içi raylı sistemler de Ulaştırma
Bakanlığı yetkisi içine alındı. Belediyeler bunlara başlıyor, tamamlamakta
zorlanıyorlar. Bu yüzden böyle bir düzenlemeye ihtiyaç duyuldu. İnşaatı devam
eden Sincan, Keçiören ve Çayyolu gibi hatların tamamlanmasına öncelik vereceğiz.
Görüşmelerimiz var. Hatlar devralınacak ve kısa sürede yapımı tamamlanacak.”
Banliyo trenlerde güvenlik tam
Her türlü konfora ve güvenlik sistemine sahip yeni banliyö trenlerinin azami
hızı saatte 140 kilometre. 173 koltuk bulunan tren 747 yolcu kapasitesine sahip.
Trenler yolcuların daha güvenli seyahat edebilmesi için kapalı devre kamera
sistemiyle donatılmış. Kabinlerdeki kameralardan alınan görüntüler kumanda
kabininde makinistler tarafından izleniyor ve kayıt altına alınıyor. Trenlerin
hem makinist kabinleri hem de yolcu bölümlerinde klima bulunuyor. Bu sayede
ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri otomatik olarak gerçekleştiriliyor.
Trenlerde vagonlar arası geçiş imkanı da bulunuyor. Trenlerde engelliler için
özel bir bölüm ve rampa sistemi yer alıyor. Trenlerde yolcu bilgilendirme
panoları ve anons sistemi de bulunuyor. Trenlerde makinistin görevini yapamaması
durumunda ya da sinyale uyulmaması halinde treni durduran cihaz ile ATS ve acil
fren sistemi bulunuyor. Kapılar kapanmadan da tren hareket
etmiyor.