Yataş krize aldırmadan yeni bir mobilya markası yarattı, bir
yılda yok sattı. Yatakta Yataş, ev ev tekstilinde Puffy, köşe
takımlarında Corners'dan sonra İtalyan tasarımcıların imza
attığı Enza markasıyla geçtiğimiz yıl piyasaya çıktıklarını
belirten Yataş A.Ş. Genel Müdürü Nuri Öztaşkın, 'Modayı uygun
fiyata sattık. Tekstilde Zara ve H&M'in yaptığını mobilyada biz yaptık.
Henüz bir yıl olmasına rağmen çok büyük bir taleple karşılaştık, bir de
mobilyada KDV indirimi olunca, siparişleri karşılamakta zorlandık. Adeta yok
satınca kapasitemizi bu yıl için yüzde 100 artırma yoluna gittik' dedi.
Diziler sayesinde 'eve' dönüş
Dizilerle birlikte bir 'eve dönüş' trendinin başladığını belirten Öztaşkın,
şöyle konuştu: 'İnsanlar artık evlerinde daha çok vakit geçiriyor. Artık diziler
de insanları daha çok eve bağlıyor. Ayrıca biz geleneksel olarak misafir
ağırlamayı, evimizdeki eşyaları göstermeyi seven bir toplumuz. Kimse modası
değişen bir ürüne çok para harcamak istemiyor. Biz 'fashion' ürünleri
ulaşılabilir fiyatlarla sattığımız için başarılı olduk...'
Yataş'ın 2008'de 110 milyon dolar ciroya imza attığını belirten Öztaşkın, 'Bu
cironun yüzde 25-30'u yatak, yüzde 30'u oturma grubu, yüzde 15-20'si ev tekstili
ve kalan kısmı ise modüler mobilyadan geldi' dedi. Toplam cironun yüzde 10'nun
ihracat olduğunu ifade eden Öztaşkın, İran, Irak, Suriye, Yunanistan,
Bulgaristan, Azerbaycan, Macaristan, Hollanda ve Fransa'ya ihracatları olduğunu,
Irak, İran ve Suriye pazarına ağırlık vereceklerini belirtti. Öztaşkın, bu yıl
yurtiçinde 30, yurtdışında 8-10 mağaza açmayı planladıklarını sözlerine
ekledi.