YAPI Dergisi’nin
Mart sayısında Zaha Hadid Architects’in tasarladığı
“Chanel için Mobil Sanat Pavyonu” projesine geniş yer
veriliyor. Derginin Mart sayısında ayrıca Türkiye’den ve yurtdışından proje ve
uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin makaleler yer alıyor. Bu proje ve
makaleler arasında Çağdaş Cami Tasarımı konusu öne çıkıyor.
“Sanat ve Mimarlık Üzerinden Çağdaşlığa Vurmak!..”
Doğan Hasol, derginin Mart sayısındaki “Sanat ve
Mimarlık Üzerinden Çağdaşlığa Vurmak!..” başlıklı yazısında;
“Biraz saygı lütfen! Sanata saygı, sanatçıya saygı, kültüre saygı...
Ve en önemlisi, Atatürk’ün bize kazandırdığı çağdaş Cumhuriyet’e, onun
kazandırdığı değerlere saygı!” diyor.
Chanel için Mobil Sanat Pavyonu
Chanel Mobil Sanat Pavyonu, Zaha Hadid’in uyumlu bir biçimsel mantık ile
heykelsi bir duygu yaratan mimarlık dilinin geldiği son aşamanın ürünü. Pavyon
şimdiye kadar Hong Kong, New York, Tokyo ve Paris’te kuruldu.
Cami Tasarımında Sinan’ı İzlemek Bağlamında Uyarılar
Doğan Kuban cami tasarımıyla ilgili yazısında “Dini ağırlıklı bir politik
görüş, hiç olmazsa camilerde, çağdaş insanlara seslenecek yeni mekân
vizyonlarının ortaya çıkmasına yardım ederse Müslümanların çağdaş dünya
sahnesine eşit koşullarla katılma potansiyelinin yok olmadığını kanıtlamış olur”
diyor.
Yeşil Vadi Camisi
Adnan Kazmaoğlu’nun tasarladığı İstanbul Ümraniye’deki Yeşil Vadi Camisi’nin
ana kütlesi arsanın yarısını kaplayan bir su yüzeyi üstüne yerleştirildi.
Geometrik kurgu olarak caminin ana mekânı ve formu, kütle çapı 25 metre olan bir
yarımküreden çıkarmalarla elde edildi.
Refiye Soyak Camisi
Mutlu Çilingiroğlu’nun tasarladığı İstanbul Ümraniye’deki 400 kişi kapasiteli
Refiye Soyak Camisi, üçgen bir arsada dairesel bir form ile bunun içinde yer
alan bir “küp”ten oluşmaktadır. Küp, islamın esas öğelerinden olan ve küp
şeklindeki Kabe’nin kelime kökenine referans veren yalın formdan yola çıkılarak
ibadet mekânını şekillendirmek için seçilmiştir.
Havra-Kilise-Cami
Gelsenkirchen’de 1735 yılında inşa edilmiş Bleck Kilisesi’nin soluna geçici
yapı niteliğinde Yahudi ibadetinin mimari göstergesi olan bir havra, sağına ise
Müslüman ibadetinin mimari göstergesi olan bir cami yerleştirildi.
Ağırbaş/Wienstroer mimarlık bürosunun Almanya’da tasarladığı projenin sonlarına
doğru inançlar arasında gezintiye çıkmaya davet eden bu üç yapı birleşti.
avanos 5d (beş duvar arası)
avanos 5d, A. Defne Önen tarafından farklı kurgulara olanak tanıyan ve
gereksinimlere göre dönüşebilecek, açık planlı, bağımsız ya da geçişli, birbiri
ve çevre ile iç içe 5 ünite olarak Nevşehir’de tasarlandı.
Ayrıca;
Tasarım Eğitiminde Temel Eksik ve Yanlışlar (Yanılgılar); Sümer
Gürel Çocuklar Nerede Oynayacak?; Genco Berkin “Büyük Usta Mimar Sinan’ın
Anısına Cami Mimarisi Üzerine Mimari Fikir Yarışması” İKSV “Salon”; Cem
Sorguç / CM Mimarlık Ltd. Curtis Hixon Parkı; Thomas Balsley Associates
Arch. Tasarımın Sihri; Yasemin K. Enginöz Sadi Diren’in Seramik ve Cam
İşleri; Yasemin K. Enginöz