YAPI Dergisi’nin
Eylül sayısında Ahmet Alataş tarafından tasarlanan “Uşaklıgil
Evi” projesine geniş yer veriliyor. Derginin Eylül sayısında Türkiye’den ve
yurtdışından proje ve uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin makaleler ve
söyleşiler yer alıyor.
“Türkiye Sınavda Bütünlemeye Kaldı: UNESCO İstanbul’a Altı Ay Süre
Tanıdı”
Doğan Hasol, derginin Eylül sayısındaki “Türkiye
Sınavda Bütünlemeye Kaldı: UNESCO İstanbul’a Altı Ay Süre Tanıdı”
başlıklı yazısında; “UNESCO Dünya Mirası Komitesi, İstanbul’un Dünya Mirası
Listesi’nden çıkarılarak Tehlike Altındaki Dünya Mirası Listesi’ne alınması
konusunu görüştü. İstanbul’a 1 Şubat 2011 tarihine kadar ek süre verdi”
diyor.
Uşaklıgil Evi
“Camdan yaşam kutusu” ya da “yaşam makinesi” olarak tasarlanan konutun
katmanlı cepheleri, içerisinde yaşayan insanları ve onların eşyalarını dış
etkenlerden koruyan bir deri vazifesi görürken enerji tasarrufu, yapı fiziği ve
konforu ile ilgili akılcı çözümler getiriyor. İstanbul’daki Uşaklıgil Evi’nin
tasarımı Ahmet Alataş’a ait.
Halk Kütüphanesi ve Okuma Parkı
Martín Lejarraga’nın tasarladığı Halk Kütüphanesi ve Okuma Parkı projesi,
günümüzde merkezden giderek uzaklaşan kentsel çevreye kasıtlı bir meydan okuma,
çoğu 21. yy kentinin yaşadığı dağınık gelişmeye karşı mimarlığın açık bir
savunması olma niteliği taşıyor.
Trablus Kongre Merkezi
Gücün, etkileyici sunumunun ve aynı zamanda sadeliğin bir elemanı olarak
gerçekleşen, Melkân Gürsel&Murat Tabanlıoğlu tasarımı olan Kongre Salonu,
farklı ülkelerden gelen başkanları doğal çevre dokusu içinde karşılayan ve
temsil ettiği millet için gurur kaynağı olan bir
yapı.
Pendorya Alışveriş Merkezi
Erginoğlu&Çalışlar’ın tasarladığı Pendorya Alışveriş Merkezi, Pendik
Kaynarca mevkisi ve çevresinin fragmanter/çok parçalı yapılaşması ve yolun hemen
karşısındaki öteki AVM yatırımının aditif kütlesine yanıt olarak monoblok masif
bir nesne olarak tasarlanmış.
Yaşar Üniversitesi Kampusu
Eskiz Mimarlık tarafından tasarlanan, Selçuk’ta 5 adet parselden oluşan
kampus, içindeki var olan sanayi yapıları eğitime kazandırılırken, bir kentsel
dönüşüm uygulaması olarak ele alınmış.
Masdar Meydanı
Sosyal etkileşim ile harekete geçirilmiş, yaşayan, nefes alan, etkin, uyumlu;
sürdürülebilir teknolojinin bütün yararlarına dikkat çekebilecek bir çevre
olarak Masdar Meydanı “Geleceğin Vahası” olarak tanımlanıyor. LAVA’nın
tasarladığı meydan, kamusal hizmetlere 24 saat erişim sağlayarak Masdar’ın
sosyal merkezini oluşturuyor.
Ayrıca;
Ulaşım Sisteminin Kentsel Mekâna Taşıdığı Sorunlar ve Problem Odaklı Bir
Stüdyo Deneyimi; İlknur Türkseven Doğrusoy, İnci Uzun Endüstri Mirasının
Yeniden Değerlendirilmesi; Füsun Seçer Kariptaş Mimarlıkta Kullanılan
Satrançlı Yazı “Ma’kılî”; Şinasi Acar Dekoratif Betonların Kullanımında Son
Eğilimler; Çiğdem İstel Bir Alışveriş Merkezi Örtüsü “Carrefour Limbiate”;
Erkan Avlar, Pınar Tunçkol “Hüseyin Çağlayan: 1994-2010”; Yasemin Keskin
Enginöz