"Yapı Endüstri Merkezi" ve
"Odak Danışmanlık" tarafından organize edilen "Yapı
Ürünleri Konferansı" 20 Kasım'da "Swissotel The
Bosphorus"da gerçekleşecek. Programda rol alan konuşmacılara bakınca
iki aşina yüzle karşılaştım: Biri Leatrice Eiseman diğeri de
Doğan Hasol! Yüksek Mimar Doğan Hasol'u 1980'lerden bu yana
tanırım. İlkeleri olan bir aydındır. Yalnız mesleki bilgisiyle değil, genel
kültürüyle de karşısındakini teşhir eder. Çok sık görüşemezsek de yıllar önce
adıma imzaladığı "Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü"nü kütüphanemde
gördükçe onunla arada bir hasret gideririm.
Doğan
Hasol "Yapı Endüstri Merkezi"ni yoktan var etmiş ve bugünlere getirmiştir.
Uzmanlığı sadece mimarlık alanıyla sınırlı değildir. Geçmişin reklamcılık
dünyasında da unutulmaz yeri vardır. Belki tevazu hissiyle bu yönüne pek
değinmez. Yazarlıktaki yetenek ve üslubu ise harikadır. Duru ve akıcı satırları
arasına kattığı zarafet çok etkileyicidir. Örneğin "Remzi Kitabevi"nden çıkan
son eseri "Anılar Kuşlar Gibidir"de sürprizlerle dolu yaşamını
anlatmış; çoğuna benim de tanık olduğum olayları keskin hafızasıyla
renklendirmiştir!
Leatrice Eiseman'ı ise 2003'de Amerika'da katıldığım bir
seminerden tanıyorum. Galiba kendisi dünyanın en ünlü renk uzmanlarından
biridir. Daha doğrusu, renklerin iletişim konusundaki rolünü yorumlayan,
renklere felsefi kimlikler kazandıran sıra dışı bir kişiliktir. Dahası
"Renk Danışmanlığı" gibi kavramı da yaratıcılık dünyasına
hediye etmiştir. Renk kombinasyonlarının psikolojik haritasını açıkladığı
"Pantone Guide to Communicating with Colors" ve "Colors
for Your Every Mood" başlığını taşıyan eserleri her reklamcının,
pazarlama ve mimarlık uzmanının okuması gereken birer başvuru
kitabıdır.
Reklamcılar da
izlemeli
Hatırımda kaldığı kadarıyla "Unilever", "Procter and Gamble", "Motorola" ve "Shiseido" (ünlü Japon kozmetik firması) gibi dünya markalarına şimdi renklerin diliyle ilgili danışmanlık yapmaktadır. Bence Uzakdoğu'nun "Feng Shui" (mekânsal titreşimlerin uyumunu açıklayan bir öğreti) bir bakıma Leatrice Eiseman'la Batı dünyasında şimdi bir başka yönüyle de hayat buluyor.
Konferansın yapı sektöründe bir ilk olduğunu kurumsal ilanlardan öğrendim. Öteden beri çalışmalarını yakından gözlediğim Türkiye'nin kendi alanında başarılı kurumlarından "Odak Danışmanlık" çok önemli isimlere yer vermiş.
Ne yazık ki 20 Kasım'da İstanbul dışında olacağım ve bu oldukça renkli
konferansa katılamıyorum. Bence yalnız mimarların ve yapı uzmanlarının değil;
pazarlama ve reklam dünyasının da yakından izlemesi gereken önemli bir konferans
bu. Vizyoner liderlere ve meraklı yöne ticilere 20 Kasım'ı not almalarını
tavsiye ederim.
Pazarlama stratejisini
ilgilendiren önemli oturumlar
"ÇİMSA" ve "VitrA"nın sponsor olduğu "Yapı
Ürünleri Konferansı"nda başka kimler var? Araştırdım ve etkilendim:
Konuşmacıların içinde iki önemli isim daha dikkat çekiyor: Mark
Matteson ve Matt Michel.
Mark Matteson, Amerika'da yapı sektörünün önemli isimlerinden biri. Ürün geliştirmede özellikle "değişim kavramı" üzerinde uzmanlaşmış. İnnovasyon konularında da hayli ilginç özellikleri olan bir isim olduğu söyleniyor .
Matt Michel'ı ise "The Best of Comanche Marketing" başlıklı bir yazısından hatırlıyorum. Benim henüz okumadığım "Tüm Zamanların En Büyük 100 Satış Sırrı" başlıklı bir kitabı da söylenene göre hayli ünlüymüş. Markalaşmada tıpkı benim gibi düşünüyor; kurguları tamamen farklılık, yaratıcılık ve yenilik yönünde.
Panel ve oturumlarda ise iş dünyasının yakından tanıdığı çok sayıda isim var.
Hepsini ayrı ayrı saymam imkânsız.
Ünlü
markaların geleceği tartışılacak
Programa göz attığımda ise konferansların hemen arkasından başlayacak oturumlar ve panel dikkat çekiyor. Panel "ürün, mimar ve müteahhit buluşması" şeklinde kurgulanmış. Mimarların üretici ve üründen neler beklendiği sorgulanacak.
Bir başkasında ise seramikten boyaya kadar ünlü markaların geleceğinin tartışılması planlanmış. Doğan Hasol'un moderatörlüğünü üslendiği oturumda ise "Yapı sektöründe geleceği şekillendirecek trendler" konuşulacak. Oturumun merkezinde "temel değişimler", "ideal ürünler" ile "pazar karmaları" ele alınıyor.
Bir başka oturumda ise "Yapı sektöründe etkili ve doğru reklam" anlayışı tartışılacak. Konu oldukça ilginç! Krizin yarattığı etkiler masaya yatırılacak, iletişim stratejileriyle çıkış yolları aranacak.