Charles Jencks’in ilk uygulama araştırmaları, 1975-84 yılları arasında tasarladığı ve inşa ettiği mobilyalar olarak gösterilebilir. Mimarın o senelerde tasarladığı ürünlerden biri, “Architecture in Silver” adını taşıyor. İtalyan markası Alessi için tasarlanan bu çay ve kahve servis ünitesi, aynı zamanda 1984 yılında düzenlenen gezici bir sergiye de katılmıştı.
Symbolic Furniture ise, Jencks’in Londra merkezli Aram Designs için tasarladığı bir sergi parçası. 1985 tarihinde tasarlanan “sembolik mobilya”, 1986 yılından bu yana Sawaya & Moroni (Milano) tarafından üretiliyor. Jencks’in imzasını attığı bazı mobilya ve çizimler ise Japonya’daki bir kaç müze ile Londra’daki Victoria & Albert Müzesi’nin arşivlerinde bulunuyor.
Yazarlığı dışında peyzaj mimarlığı pratiği ile de göz önünde olan Jencks’in
erken kariyerinde “bulaştığı” bir kaç yapı tasarımı da bulunuyor. Bunlardan
biri, Truro, ABD’de gerçekleştirilen ve 1976-77 tarihlerinde tamamlanan “Garagia
Rotunda”.
Jenks, Buzz Yudell ile birlikte yine 70’lerin sonunda Los
Angeles’ta konumlanan“The Elemental House” projesine katılıyor. 1979-84 yılları
arasında Terry Farrell ile birlikte Londra’daki “The Thematic House”u
projelendiren Jencks’in bu yapısına, özellikle de “sembolik niyetlerine” dair
bir araştırma, 1896 yılında A&U dergisinde özel bir bölüme konu olmuş.
“Uygulamacı olarak Jencks”in son dönem çalışmaları, yapılara ve mobilyalara dair fraktal tasarımları kapsıyor. Jencks aynı zamanda artık hayatta olmayan eşi Maggie Keswick ile birlikte başlattığı detaylı ve yoğun peyzaj mimarlığı çalışmalarına devam ediyor. Bu tasarımlar fizik kuramlarından besleniyorlar. Jencks’in Keswick ile birlikte ürettiği bu projeler üzerine Londra Redfern Gallery’de düzenlenmiş Mayıs 1995 tarihli bir de sergi bulunuyor.
Jencks’in İskoçya’da ve İngiltere’de inşa edilmiş bir dizi heykel tasarımı da bulunuyor.