YAPI "Kareye" Sığmadı...



YAPI'DA BU AY

YAPI "kare"ye sığmadı

YAPI MİMARLIK, KÜLTÜR VE SANAT Dergisi 254/Ocak sayısıyla yeni boyutuyla okuyucularıyla buluşuyor. Yaklaşık otuz yıldan beri süregelen, neredeyse derginin görsel kimliğini, hattâ ayrıcalığını oluşturan "kare" artık derginin içeriğine dar gelmeye başlamıştı. Bir başka deyişle, içerik ve sunuş gereklilikleri boyutu zorladı; YAPI kabına sığmadı.

Ama değişen anlayış ya da içerik değil, yalnızca boyut.

YAPI MİMARLIK, KÜLTÜR VE SANAT Dergisi 254/Ocak sayısında yine zengin bir içerik sunuyor.

Antik dünyanın bilgi merkezi İskenderiye Kütüphanesi'nin tarihi ve "yeniden doğuşu" olarak nitelenen yeni kütüphane projesi YAPI'nın Ocak sayısında yer alıyor.

Canan SARIDAL ve Mehmet Emin ŞALGAMCIOĞLU; Dolmabahçe Stadı'nın yapılış öyküsünü yapının mimarlarından Fazıl AYSU ile yaptıkları söyleşiyle okuyucuya aktarıyorlar.

Fuat DÜZGÜNER ve A. Başak AKAY, İstanbul'daki Bizans İmparatorluk sarayı kurtarma kazıları buluntularını "Prookthoi'de Yeni Buluntular" başlıklı yazılarında aktarıyorlar.

Ayrıca;

Doğan HASOL; "Olaylar-Yorumlar" başlıklı yazısında YAPI'nın yeni boyutu, Kamu İhale Yasasını Erteleme Çabaları ve Archiprix Yarışması üzerine yazıyor.

Mete TAPAN; "Mimarlıkta Değerlendirme ve Estetik" başlıklı yazısında çevreyi etkin olarak düzenleyen önemli uğraş alanlarından biri olarak nitelediği mimarlıkla insanoğlunun karşılıklı etkileşimini irdeliyor.

Rıdvan KUTLUTAN; "Küresel Mimarlık"ta küreselleşmenin biçimsel ve kavramsal açıdan mimari karşılığı olarak nitelediği, büyük mekânları örten organik formlu yapıları ve bu süreçte başat rol oynayan bilgisayar teknolojilerini tartışıyor.

Şevki VANLI; "Saldırgan Müze Yapıları ve Kuşkularım" diyerek, son yıllarda "dünyanın şanslı, başarılı ve gözde mimarları" arasında süren müze yapma yarışını irdeliyor. Wright'tan Gehry'ye, Z. Hadid'den Calatrava'ya mimarları ve müze yapılarını işlev, simge ve tasarım özellikleriyle değerlendiriyor.


Gürhan TÜMER; "Çarpık Mekânlar" başlıklı yazısında Türkçe'de geniş bir ifade alanı olan "çarpık" sözcüğüne mekânlar ve kentler açısından göz atıyor.

Berlin'in 1989'dan bu yana süren kent yenileme çalışmalarının öyküsünü Bayar ÇİMEN; "Berlin'de Eleştirel Yenileme" başlıklı yazısında anlatıyor.

Meltem AKSOY ve Dilek YILDIZ; "Kentiçi Kampus Sorgulaması" başlıklı yazılarında "2030'lara doğru Berlin Teknik Üniversitesi Kampusu" başlıklı yaz okulu çalışmasını aktarıyorlar.

Derya Nüket Özer; "Wright'ın Mobilyaları"nda Modern Mimarlığın önde gelen adlarından Frank Lloyd Wright'ın mimarlık anlayışının uzantısı olan ve günümüzde yeniden üretilen mobilya tasarımları üzerine yazıyor.

"Yurdun Ressamı Turan Erol"un sanatı Abdülkadir Günyaz'ın kaleminden aktarılıyor.

Mimari tasarımı Vedat Tokyay'a ait olan "Kemalpaşa Çokamaçlı Kültür Merkezi ve Kültür Sitesi" projesi de YAPI'nın Ocak sayısında...

YAPI'nın güncel sayfalarında New York'taki Dünya Ticaret Merkezi için önerilen yeni tasarımlar, ar+d Ödülleri ve öteki mimarlık yarışmaları sonuçları, duyuruları, gündemdeki tartışmalar, mimarlık ve sanat haberleri, yeni üretilen yapı malzemeleri ve yeni çıkan kitaplara yer veriliyor.