Yapı Fuarı, 13 Yeni Girişimin Ürün ve Hizmetlerini Sektörle Buluşturdu



Türkiye’de yarattığı katma değer ve istihdam olanakları ülke ekonomisi için kaldıraç görevini üstlenen sektörlerden biri olan yapı alanında, bu yıl 44’üncüsü düzenlenen Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, üçüncü ve son gününde yapı, inşaat malzemeleri ve teknolojilerinde sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir yaklaşımlarla üretilen çözümler ziyaretçilerle paylaşıldı.

Yapı Sektöründe Yapay Zeka, Gönüllü Yazılım ve Nesnelerin İnterneti Kullanımı
“Temelden Finale Otomatik Fotoğraflama ve Time-Lapse Sistemleri” başlığı ile Natilon iş birliğinde gerçekleştirilen üçüncü günün üçüncü oturumunda yeni nesil teknolojilerin sektöre yaptığı katkılar detaylandırıldı.

Natilon Yönetim Kurulu Başkanı Ali Serdar Kılıç, nesnelerin interneti, yapay zeka ve gömülü yazılım ve donanım geliştirme konuları üzerinde çalışmalar yürüten ve ağırlıklı olarak bu alanda müşterilerine katma değerli çözümler sunmayı amaçlayan bir firma olduğuna dikkat çekti.

Natilon Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Alaattin Serdar Balcıoğlu tesis projeleri, enerji tesisleri, kentsel dönüşüm alanları, konut projeleri, köprü ve otoyollar, restorasyonlar, gemi inşaa gibi alanlarda hizmet verdiklerine dikkat çekti.

Yapılarda Parametrik Tasarımlar
“Ölçekler Arası Parametrik Tasarım” başlıklı üçüncü günün son oturumunda Nobon kurucusu Mimar Dr. Hasan Cenk Dereli moderatörlüğünde, slasharchitects kurucusu yüksek mimar Şule Ertürk ve degostudio kurucu ortağı Yüksek Mimar Volkan Taşkın, parametrik, diğer bir adıyla algoritmik tasarım olarak bilinen yaklaşımın yapılardaki uygulamaları üzerine konuştular.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Parametrik tasarımın herkes tarafından farklı bilindiğini, ancak imar sürecinde her şey anlamına geldiğini belirten bu ifade ile Yüksek Mimar Şule Ertürk, “Parametrik tasarımda opsiyonlar gözünüzün önünde oluyor. Her parametreyi tanımlamış oluyorsunuz, analiz etmiş oluyorsunuz. Onların değişken sonuçlarını aynı anda görebiliyorsunuz.” dedi.

Normal bir tasarımla algoritmik tasarımın arasındaki farka bakıldığında parametrik tasarımda her zaman geri dönüş olabildiğini belirten Ertürk, “Analiz aşamalarımız oluyor, konsepte geçiyoruz, çizmeye başlıyoruz. Burada sistem tasarımı yaptığımız için istediğiniz zaman geriye dönebiliyorsunuz. Analiz verilerini değiştirebiliyorsunuz. Sonuç otomatik olarak değişiyor. Yani geri beslemeli bir yöntem oluyor.” dedi.

Parametrik düşünceyi bir programa veya sisteme odaklamak yerine düşünce sistemini programdan öte bir yapım tarzıyla, düşünce tarzıyla yeniden yüzleşmek olarak tanımlayan Yüksek Mimar Volkan Taşkın, “Günümüzde verimlilik ve enerjinin kullanıldığı yerlerde parametrenin daha başka versiyonlarını göreceğiz. Kentsel tasarımda özellikle güneş, gölge, enerji verimliliği ile çok alakalı. Trafik yoğunluğu ve yolun, akıllı altyapılarla %10-11 kadar azaldığı düşünülüyor. Kentlerde, metropollerde binlerce dolar harcanan yerde %11 azalma çok ciddi bir rakam. Bunların hepsinin optimizasyonunu artık insan zihni tek başına yapamayacak. Büyük ekiplerle bunu yapmak günümüzde pratik değil. 3-4 kişi ile bunları yapabiliyoruz. Yetkin olduğu sürece 3-4 kişi ile bu ölçümlerin hepsini yapmak mümkün. Günümüzde kurulan ölçekler artık 100-150 kişilik ofisler çok pratik olmuyor. Hala kullananlar var ama artık daha pratik dikey değil yatay yapılanmalara giden sunumda gördüğümüz gibi mimardan çok ahşap üreticisi ile fazla vakit geçirilen protiplerin yapıldığı daha dinamik sürece doğru ilerliyoruz. Bunu bir fragman gibi görmek lazım. Bunlar kentsel ölçekte nereye gidecek çok merak ediyorum.” dedi.

Tel Örgü Sektörünün Öncü Firması: Sever Makine
Sever Makine iş birliğinde gerçekleştirilen “Tel Örgü Makinelerinde Yeni Ürün Lansmanı ve İhracat Hedefleri” başlıklı 4. günün ilk oturumunda Sever Makine Yönetim Kurulu Başkanı Çoşkun Sever, “İmal ettiğim makine ile çit telleri üretmeye başladım. Ardından tam otomatik makine yaparak çit tellerini çevre illere ve ilçelere satmaya başladım. Türkiye’de ilk kez tam otomatik akıllı bir makine yaptım. Togo ve İran’a gerçekleştirdiğim ihracat ile bugünlerin temelini attım.” sözleri ile kat ettiği mesafenin hikayesini dinleyenler ile paylaştı.

Yeni Jenerasyon Zemin Sistemleri
Bostik iş birliği ile gerçekleştirilen dördüncü günün “Yeni Jenerasyon Zemin Sistemleri” başlıklı ikinci oturumunda Bostik Pazarlama Direktörü Bilgehan Türkkan, Yapı Fuarı’nın kendileri için beklemedikleri kadar başarılı geçtiğini belirterek sözlerine başladı. Bostik’in; gelişmekte olan ülkelerde inovasyon bazlı yatırımları takip ederek büyüyen, 2004 yılında Total Petrol’ün kimyasallar grubunun tekrar organize olması ile kurulan Arkema’nın alt firması olarak faaliyet gösterdiğini belirten Türkkan, “Arkema globalde 5 başlık altında Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyor. Hafif malzemeler, yeni enerjiler, doğal kaynakların yönetimi, elektronik çözümler ve pasif evlerin enerji sistemleri için çatılarında güneş enerjisi ile ürünlerin geliştirilmesi bunların arasında yer alıyor. 55 ülkede 144 fabrikası ile faaliyet gösteren Arkema’nın 2015 yılında Bostik’i satın aldı. Bugün Bostik Türkiye iki fabrikasında toz ürünleri ve silikon mastik yapıştırıcıları üretiyor.” dedi.

En temel amaçlarının gelecek nesiller için daha temiz, daha yaşanabilir bir gelecek bırakmak olduğunu belirten Bostik Ürün Müdürü Ece Han, “Yeni jenerasyon zemin sistemleri üretmenin yanı sıra Bostik olarak bizler, hava kalitesini düşürme hedefiyle biyo bazlı hammaddeler kullanarak hazırladığımız ürün portföyünü pazara sunuyoruz. Böylelikle Arkema’nın esas aldığı sürdürülebilirlik ilkesini de projemizde diğer gruplarda olduğu gibi esas alıyoruz. Hammadde seçiminde gösterdiğimiz hassasiyeti ambalaj seçimlerinde de göstererek geri dönüşümlü plastiklerde üretilmiş ambalajlar kullanıyoruz.” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Yapı Sektörünün Geleceğini Şekillendirecek 13 Start-up
Fuarın son gününde Yapı Tech Garage Start-up Marathon Sunumları başlıklı son oturumda yapı sektörünün geleceğini şekillendiren tekno girişimler yeni ürün ve hizmetlerini sektör profesyonelleri ve ziyaretçilere tanıttı.

13 start-up’tan biri olan Albasoft; sektörün bilgi çağının gereklerine erişebilmesi için sektör paydaşlarının ihtiyaçlarına özel yazılımlar geliştirirken, yapı sektörünün en doğru yönetim araçlarına erişebilmesi ve dijitalleşmesi için aynı dili konuşan partneri olma hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.

Bir bilişim teknoloji şirketi olarak, inşaat endüstrisindeki zaman, maliyet, kaynak, koordinasyon, hakkediş, ölçümleme, mesafe, tehlike ve veri analizi gibi konularda yaşanan problemleri ve teknoloji konusundaki gelişmeye açık pazarını hedefine alan Arentek, kendi tasarımları ile geliştirdiği son teknoloji VTOL (Vertical Take-Off and Landing / Dikey İniş ve Kalkış) hibrit türünde insansız hava araçları üretiyor. Yanı sıra, insansız hava araçlarından elde ettikleri görüntülerden anlamlı veriler çıkararak yapay zeka ve makine öğrenmesi destekli fotogrametri veri işleme ve raporlama platformu geliştiriyor.

Endüstrisinin profesyonellerine üretken olmalarını sağlamak için dijital ürün bilgileri ve tasarım alternatifi sağlayan BIMMADE, üreticilere ise sektör ihtiyaçlarını anlama ve analiz etme fırsatı sunuyor. Yapı endüstrisi için üretilen ürünlerinin 3 boyutlu dijital ikizleri olan BIM akıllı objelerini dünya standartlarında oluştururken, bulut platformda barındırır ve mimarların, mühendislerin projelerinde kullanabilmeleri ücretsiz ve sınırsız erişime açıyor.

Enerji arz güvenliğine önemli oranda katkı sağlayacaklarına inandıkları hidrojen enerjisi ve yakıt hücreleri konusunda Türkiye’de yerli teknolojilerin geliştirilmesine katkı sağlamayı amaçlayan GMZ Enerji, bu doğrultuda; eğitim desteği ile teorik alt yapının kurulmasına destek veriyor. Ayrıca, yürüttükleri Ar-Ge çalışmalarıyla hidrojen enerjisi ve yakıt hücresi alanında yenilikçi çözümler geliştirmeyi planlıyor.

Geleneksel köpük ambalaj (strafor), izolasyon (ısı ve ses yalıtım) ve plastik temelli malzemeler yerine çevre dostu, biyobozunur ürünler geliştirmek için çalışmalarına devam eden bir biyoteknoloji şirketi olan HAU, Türkiye’de bu alanda Ar-Ge çalışması yürüten ilk şirket olma özelliği taşıyor. Ürünleri ile çevre kirliliğine sebep olan polistiren köpüğe karşı iyi bir alternatif sunan HAU’nun geliştirdiği ürün ve hizmetler için paketleme/ambalaj, dekorasyon ve inşaat sektörleri başlıca kullanım alanı olarak öne çıkıyor. 

İnşaat sektöründe ürün/hizmet sağlayıcılar ile karar vericileri, iş fırsatları, ilişki geliştirme ihtiyaçları doğrultusunda, referanslı yani doğru tedarikçi seçimi imkanı sunan inSuppliers, sektör profesyoneli tarafından kurulmuş bir start-up.

Çeşitli sektörlere hizmet veren bir veri bilimi danışmanlık firması olan MONO, sektör profesyonelleri ve veri bilimcilerinden oluşuyor. Enerji, inşaat, lojistik ve sigorta sektörlerinden sektör profesyonelleri, benzersiz müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için profesyonel geçmişlerini ve bilgilerini bir araya getiren MONO, veri biliminde güçlü teknik becerileri ve yetenekleri sahip. Nihai ürün, müşterinin proje yöneticisi ve satış ekibiyle birlikte çalışan araçsal veri bilimi ekibinin önemli çalışmalarını içeren MONO iş modeli ile karı maksimize ederken müşteri için zamanı, verimlilik ve maliyeti optimize ediyor.

Sadece güncel teknolojiye ayak uydurmakla kalmayan Nara, her türlü eğitim teknolojisi alanında öncü vizyona sahip bir start-up şirketi. Bu bakış açısıyla sanal, artırılmış ve karma gerçeklik teknolojileri, geleneksel eğitimle eğlenceli bir biçimde harmanlayan Nara, Artırılmış Gerçeklik, Sanal Gerçeklik ve Karma Gerçeklik teknolojilerini kullanarak başta eğitim, turizm sektörü, sağlık, reklam, pazarlama ve daha birçok alanda yenilikçi, yaratıcı ve özgün çözümler sunuyor. AR/VR alanında inşaat dahil pek çok sektör için çözümler üreten Nara, özellikle AR/VR teknolojilerinin 5G alanında kullanımı üzerine odaklanıyor.

Sektöre özel ödeme sistemleri geliştiren Ödüyo.com, kullanıcıları için güvenlik ve hızlı ilerleyen bir süreç yaklaşımını dikkate alıyor. Ödeme ile ilgili süreçleri hızlı bilgilendirmeler ile taraflara dijital kanallar ile duyuran Ödüyo.com, ödeme süreçlerinin takibine kolaycı çözümler sunuyor.

Daha sürdürülebilir ve çevreci bir anlayış ile kendi evlerini inşa etme yaklaşımı ile kurulan Okka House, bu konudaki tüm deneyimlerini başkaları ile paylaşmak adına bir Youtube kanalına da sahip. Okka House; pasif ev tasarım, üretim, ürün seçimi, maliyet konusunda tüm detayları Youtube kanalında paylaşıyor.

Lazzoni, Vivense, Ersa, Creavit gibi şirketlerin 12000+ dijital ürün ikizini Render programları ile kurum mağazalarında ve Saas yazılımımız ile e-ticaret sitelerinde AR deneyimi için kullandıran Sugar Technology, her ay 300 ürün eklenen yazılımlarını, dakikalar içinde çizim ve render özelliği ile mimarların kullanımına sunmaya hazırlanıyorlar. 

Reklam Goruntulenme Bolumu

Gerçek dünyanın dijital ortama en doğru şekilde aktarılması adına çeşitli teknolojiler ve yöntemler kullanan Surveyhands Mühendislik, projelerinde gerçek ortamları kopyalayıp dijital ortama aktarırken aynı zamanda bu dijital gerçekliği günlük hayatlara da yerleştirmeye çalışıyor. Lazer tarama, fotogrametri ve benzeri daha birçok yöntemle kullanıcılar için en uygun ve en gerçekçi dijital alanlar üreten Surveyhands, bu verileri iş ortaklarının kullanımına sunuyor. Surveyhands, farklı yöntemlerle elde ettikleri verileri, AR ve VR ortamlarda, telefon, tablet veya bilgisayar gibi çeşitli donanımlarla iş ortaklarının tamamen internet üzerinden görebilmelerini de sağlıyor.

Alçı bazlı asma tavan sistemlerinin uygulamasındaki uygulama süresi, alçıların çatlaması, boya hataları gibi genel problemlere çözümler üreten Technolight; çözümleri ile tavan, alçı ve boyaya gerek duymadan, 5 kat hızlı imalat süresi ile, binada uygulamasına göre yapıya 10 kat daha az yük verme özelliği sayesinde polimer membran ve alüminyum profiller ile mimari açıdan estetik bir çözüm sunuyor.

Yapı Fuarı, Küresel İş Birliği Platformu Misyonunu Güçlendirdi
Yurt dışından satın alma profesyoneli ve katılımcı açısından güçlü bir ilgi gören 44. Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, yerli ve yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgisi altında sona erdi.

Danimarka, Fransa, Almanya, İrlanda, İspanya, İsviçre ve Birleşik Krallık başta olmak üzere 58 ülkeden satın alma profesyonelini hibrit yaklaşımlarla yerli sektör temsilcileri ile buluşturarak yeni iş birliklerine zemin hazırlayan fuar, küresel iş birliği ve bilgi paylaşım merkezi olma misyonunu güçlendirerek sürdürdü.

Bu yıl Almanya, Rusya, Avusturya, Çin, Romanya, İtalya, Danimarka, Çekya ve Polonya başta olmak üzere toplam 16 ülkeden 30'un üzerinde yabancı katılımcı fuarda yer aldı.