Yapıda Ekoloji 2015 eki
Enerji verimliliği, yeşil bina uygulamaları, ekolojik malzeme ve yaşam döngüsü konularıyla ilgili gelişmeleri yıllık anlamda derleyen “Yapıda Ekoloji” eki farklı ülkelerin yeşil bina deneyimlerini ve yeşil bina-enerji verimliliği konularındaki çalışmalarını aktarıyor; Türkiye’de bu konuda çalışan kurum ve derneklerin çalışmalarını gündeme getiriyor. EKODesign Konferansı’na paralel içeriğe sahip ekte bu yıl ayrıca YAPI Dergisi Seçkisi Vaka Etütleri Paneli konularına yer veriliyor.
Mons Uluslararası Kongre Merkezi
Studio Libeskind’in H2a Architecte & Associés ortaklığıyla Belçika’da tasarladığı yapının kabuğu, strüktüre doku kazandırırken ışık da veriyor. Eğik kuşak biçiminde şampanya rengi duvarlarla, eloksallı aluminyum kaplama yükseldikçe kuzey yönündeki sokağa uzanan bir gemi pruvası ortaya çıkarıyor.
Piri Reis Üniversitesi
Yoğun bir işlev programına sahip olan Tuzla’daki proje, sekiz parçalı yapı bloğunun eğimli arazi üzerine kademeli olarak yerleştirilmesiyle oluşturuldu. Projenin tasarımı Kreatif Mimarlık’a ait.
Doğuş Otomotiv Teknoloji Merkezi
ERA Şehircilik’in tasarladığı Gebze’deki merkezde “yer”e ilişkin bir duruş sergilemek ve kendine bir kimlik yaratabilmek projenin tasarım yaklaşımının önemli bir unsuru olmuş.
Toronto Üniversitesi Mississauga İnovasyon Merkezi
Moriyama & Teshima Architects 1992 yılına ait postmodern yapının dairesel avlusunu, özgün tasarımın ayırt edici kalitesine duyarlı bir biçimde, kubbeli bir iç mekâna çevirmiş ve planı dikdörtgen eklentiyle dengelemiş.
1-6 Copper Lane
Henley Halebrown Rorrison’un tasarladığı Londra’daki proje, mimarlığın, yaşam biçimleri ve ekonomik koşulların değişimiyle ortaya çıkan yeni toplumsal gereksinimlere nasıl yanıt verebileceğinin iyi bir örneği.
İzmir Otomatik Otopark Projesi
BRN Mimarlık’ın tasarladığı 938 m2‘lik alanda Alsancak ve çevresinin otopark gereksinimini karşılayacak Tam Otomatik Otopark Projesi, 11 değişken yükseklikte kat düzleminde, tamamı çelik konstrüksiyondan üretilmiş İzmir’in en yüksek binası olmuştur.
Göktürk 118
32 konut birimi ve zemin kat ticaret birimlerinden oluşan yapı farklı zemin tanımlarında yer alan iç avlu ve çevre bahçelerden oluşuyor. İstanbul Eyüp’teki projenin tasarımı CM Mimarlık, Cem Sorguç‘a ait.
Bergama Kültür Merkezi
Emre Arolat Mimarlık’ın tasarladığı projede arkadın içinden yükselen kütleler, güçlü geometrileri ile barındırdıkları işlevleri temsil ederken, aralarında kalan boşluklar ile kamusal kullanıma açık zengin mekânlar ortaya çıkarıyor.
Bener Hukuk Bürosu
Team Fores’in tasarımı, otoparkından çatısına kadar yeşille iç içe, her katta ayrı bir korunaklı terası olan, her metrekaresinden ferah, derin nefesler alınabilen bir büro.
Ayrıca;
- “İşin İçine Duygu Katabilmek” – Massimiliano Fuksas ile Söyleşi; Sebla Arın
- Kültür Endüstrileri Kapsamında Tarih ve Kültürü Yeniden Sunma Stratejileri – Prag Örneği; İpek Özbek Sönmez
- Mekân Tasarımında Sorun Olarak Büyüklük, Uzaklık ve “Eğitim Kampusları”; Mustafa Orkun Özüer
- Yarışmadan Uygulamaya Sürdürülebilirlik: Güneş Dekatlonu; Ebru Güller, Ayça Tokuç
- Bolu’da Antik Dönem ve Mimari İzleri; Can Karagülle
- “Yüzyılların Yüzyılı”
YAPI Dergisi Nisan sayısında...