Yabancı, AVM Kurmak için Antalya, Muğla ve Mersin 'i İdeal Buluyor
Türkiye'de 2007 yılının ilk çeyreğinde 7 milyar doları geçen yabancı yatırımın gayrimenkul sektörüne olan ilgisi artarak sürerken yabancı yatırımcıların ticari gayrimenkule yöneldiği ve alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarının Akdeniz Bölgesi başta olmak üzere Anadolu'ya kaydığı gözleniyor. Yatırımda öncelikle gelişmişlik endeksi yüksek olan Batı Anadolu Bölgesi'nin tercih edildiğini söyleyen GAYA Gayrimenkul Yatırımları Genel Müdürü Fırat Murathanoğlu, "Artık gelişmekte olan İç ve Doğu Anadolu kentleri de yatırım çekmeye başladı. Normalde büyük şehirlerde daha çok ticari gayrimenkule, turizm bölgesinde ise konuta yönelik yatırım yapan yabancılar, artık güney bölgelerde de ticari gayrimenkul yatırımlarına yönelmeye başladı" dedi.
Alışveriş merkezi konusunda birçok projeye imza attıklarını ve birçok Anadolu kentinde bu konuya yönelik araştırmalarını titizlikle sürdürdüklerini söyleyen Murathanoğlu, yabancıların ticari gayrimenkul yatırımlarını Anadolu'ya kaydırdıklarını, yerli yabancı göç hareketleri nedeniyle nüfusu her geçen gün artan Antalya, Muğla ve Mersin gibi şehirlerin onlar açısından potansiyel taşıdığını açıkladı. Yabancıların yatırım şeklinin hem nicelik hem de nitelik olarak değişmeye başladığına vurgu yapan Murathanoğlu, bankacılık sektörüyle ve şirket alımlarıyla başlayan yatırım hareketlerinin gayrimenkul ve inşaat piyasalarına kaydığının gözlendiğini, önümüzdeki dönemde bu ilginin gayrimenkul piyasaları üzerinde devam edeceğini söyledi.
Otoparklar ilgilerini çekiyor
Gayrimenkule yönelik yabancı yatırımların, İstanbul'da dönüşüm alanı ilan edilen bölgelerdeki tarihi binalara kaydığını belirten Murathanoğlu, dönüşüm projeleri ile ıslah edilen bölgelerin de şehir içindeki konumlarından ötürü oldukça değer kazanacağını söyledi. Büyük kentlerdeki otoparklara da dikkat çeken Murathanoğlu, "Arazi sıkıntısı ve araç bolluğu sebebiyle büyük kentlerde yaşamı felç eden otopark sorununa profesyonel çözümler bulmak amacı ile yerel yönetimler tarafından geliştirilen cadde altı ve yeşil alan altı otoparklar yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor" diye konuştu.
GAYA Gayrimenkul Geliştirme Araştırma Yatırım Hizmetleri'nin AVM'ler için yaptığı araştırmaya göre 2007 yılının sonunda Türkiye'de AVM'lerin toplam alanı 2.5 milyon metrekareyi bulacak. Türkiye ile yakın nüfusa sahip İngiltere'de ise AVM'lerin toplam alanı 13 milyon metrekare.